کانون های روستایی ظرفیتی مناسب برای شناسایی نخبگان از دل روستاها

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد با اشاره به برگزاری منطقه ای کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر گفت: کانون های روستایی ظرفیتی مناسب برای شناسایی نخبگان از دل روستاها هستند.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد با اشاره به برگزاری کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر به میزبانی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: امسال برای اولین بار این کنگره به صورت منطقه ای برگزار می شود که می تواند کیفیت این کنگره را ارتفا دهد.

 

وی افزود: در صورتی که در این کنگره بتوانند با شناسایی نخبگان روستایی و برنامه ریزی صحیح، ارتباط مستمر با این افراد داشته باشند می توان امیدواریم بود که در آینده افراد شایسته ای از دل روستاها در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کشور داشته باشیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که این نخبگان می توانند با برگزاری این کنگره ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و با این ارتباطات  توانایی های خود را نشان داده و از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

 

رستگاری ادامه داد: ما با اشتراک گذاشتن ظرفیت روستاها می توانیم شاهد ایجاد فعالیت های بزرگ فرهنگی و هنری باشیم.

 

وی افزود: در این راستا باید توجه داشته باشیم که روستاها از دیرباز با اتکا به ظرفیت های خود تمام نیازهای خود را تامین کرده اند و الگوی خوبی برای ترویج اقتصاد مقاومتی هستند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: در این راستا کانون های روستایی می توانند نقش موثری در معرفی ایده ها و فعالیت های موثر روستاها و شناسایی این ظرفیت ها باشند که امیدواریم روز به روز فعالیت های آنها با کیفیت تر از گذشته ادامه پیدا کند.

 

رستگاری بیان کرد: اما در این میان نقش ائمه جماعات نیز می تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد و با توجه به نقشی که در جامعه دارند می توانند در بسیج کردن مردم در جهت احیای فرهنگ دینی روستاها گام بردارند و با ارتباط موثر با کانون های مساجد ظرفیت ها را به جامعه معرفی کنند.

 

وی بیان کرد: در پایان لازم است از زحمات همکاران عزیز در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان که میزبان منطقه ای این کنگره هستند کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

 

کد خبر 575876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha