لزوم تهیه بانک اطلاعات جامع سالمندان/ شهرک سالمندی در استان ایجاد شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل بنیاد فرزانگان و پیشکسوتان خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۸ هزار سالمند بالای ۶۰ سال را از طریق ادارات و سازمان ها به بنیاد فرزانگان استان معرفی کردند، گفت: باید بانک جامع اطلاعاتی از سالمندان در استان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسن خانی نژاد امروز(4 مهر) در نشست خبری شورای ساماندهی سالمندان استان اظهار کرد: بنیاد فرزانگان موسسه مردم نهاد و بازوی توانمند بهزیستی در ارائه خدمات مناسب‌تر به سالمندان است.

 

وی افزود: بنیاد فرزانگان یک پایگاه دائمی جهت استقرار سالمندان و ارتقاء میزان بهره وری این قشر از اوقات فراغت است.

 

مدیرعامل بنیاد فرزانگان، پیشکسوتان و صاحبدلان خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ مدرسه ای بالاتر از تجربه نیست، گفت: هزینه این مدرسه به اندازه عمر انسان است.

 

خانی نژاد بیان کرد: باید قدردانی و تکریم از خدمات سالمندان الگوی جوانان و شاغلان باشد و زمینه تکریم و احترام و استفاده از تجارب سالمندان بیشتر فراهم شود.

 

وی به عملکرد بنیاد فرزانگان استان اشاره کرد و ادامه داد: پیگیری صندوق قرض الحسنه جهت رفاه سالمندان بالای 60 سال، پیگیری حرفه آموزی فرزندان سالمندان با هدف ایجاد اشتغال با همکاری فنی و حرفه ای، معاینه بالینی بصورت رایگان در داروالشفاء فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، بازدید از خانه های سالمندان و برگزاری ورزش صبحگاهی از جمله اقدامات این بنیاد است.

 

مدیرعامل بنیاد فرزانگان، پیشکسوتان و صاحبدلان خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری کلاس آموزشی در رابطه با شیوه زندگی سالم، تهیه سبدکالا برای 50 نفر، نمایش تئاتر خیابانی، برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیمارهای دوره سالمندی و تغذیه و سلامت از دیگر اقدامات بنیاد فرزانگان بوده است.

 

خانی‌نژاد با بیان اینکه تاکنون 8 هزار سالمند بالای 60 سال را از طریق ادارات و سازمان ها به بنیاد فرزانگان استان معرفی کردند، گفت: باید بانک جامع اطلاعاتی از سالمندان در استان ایجاد شود.

 

وی برای بهبود فعالیتهای بنیاد در آینده و ارائه خدمات کامل به سالمندان ایجاد شهرک سالمندی توسط بنیاد و ملزوم کردن ادارات به تهیه زمین، الزام ارائه آمار و اطلاعات سالمندان به بنیاد توسط مسئولان، ملزم نمودن سازمان ها جهت انعقاد قرارداد تامنی اعتبار و در اختیار گذاشتن امکانات لازم جهت تکریم ارائه خدمت با اولویت بازنشستگان را پیشنهاد داد.

 

کد خبر 576155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha