گزارشی اجمالی از پنجمین همایش معاونین و کارشناسان قرآن و عترت سراسر کشور

خبرگزاری شبستان: همایش معاونین و کارشناسان قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور ٥ و ٦ مهرماه با ابراز رضایت حداکثری معاونین و کارشناسان دفاتر قرآن و عترت ادارات کل همراه بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ همایش معاونین و کارشناسان قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور ٥ و ٦ مهرماه در چاکسر استان مازندران برگزار شد.

این همایش در روز دوشنبه( ٥ مهرماه) هفته جاری با حضور تمام معاونین و کارشناسان قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و با حضور تمام مدیران کل معاونت قرآن و عترت با خوشامدگویی عباس نظری راد (مدیر کل هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد) به تمامی حضار و مهمانان  آغاز به کار کرد.

پنجمین همایش معاونین و کارشناسان قرآن و عترت سراسر کشور، با سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا حشمتی کار خود را به طور رسمی آغاز کرد؛ وی با بیان اهم فعالیت های معاونت قرآن و عترت؛ بر لزوم واگذاری کارهای قرآنی به موسسات مردمی تاکید کردند و بر لزوم ظرفیت شناسی و ایجاد زمینه های مناسب برای فعالیت این موسسات صحه گذاشتند.

در ادامه همایش سه تن از مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام خسروی، مدیر کل تحول اداری و نوسازی، همچنین دکتر احمدی، مدیرکل محترم امور استان ها و آقای امانی مدیر کل امور اداری و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد که به عنوان مهمانان ویژه در این همایش حضور داشتند؛ هر کدام به ترتیب در حوزه فعالیت کاری خود نکاتی را برای تمام تمام معاونین و کارشناسان قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور تشریح کردند؛ و متقابلا نیز به سوالات و دغدغه های نمایندگان استان ها پاسخ دادند.

روز اول همایش با تشریح برنامه های اداره کل آموزش و توسعه مشارکت ها به وسیله حجت الاسلام محمدعلی خسروی مدیر کل و همچنین سایر معاونین اداره کل ادامه یافت، هر یک از نمایندگان استان ها با طرح سوالات متعدد در مورد موسسات قرآنی سمت و سوی نشست را به بحث های دیالوگی کشاندند، که مسئولان پاسخ های لازم را با سعه صدر و منطق مشخص به هر یک از سوال کنندگان دادند، پایان یافت.

روز دوم همایش با تشریح برنامه های واحد طرح و برنامه معاونت آغاز شد که حجت الاسلام علیرضا حشمتی نحوه برنامه ریزی فعالیت های قرآن و عترت در ستاد و استان ها را با ذکر موارد متعدد توضیح دادند.

همچنین وی با بیان اینکه از امروز به بعد سمت مشاور طرح و برنامه معاونت بر عهده حجت الاسلام ملانوری سپرده شده است برای ایشان آرزوی موفقیت کردند و همچنین با تمام حضار خداحافظی و آرزوی خوشبختی کردند.

در ادامه پنجمین همایش معاونین و کارشناسان قرآن و عترت سراسر کشور که با میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار برگزار شد؛ اصغر امیرنیا، مدیر کل تبلیغ و ترویج و معاونین اداره کل مذکور با بحث و آسیب شناسی جشنواره ها و مسابقات قرآنی معاونت در استان ها؛ به بحث و بررسی پیرامون برنامه های تبلیغی و ترویجی سال ٩٥ و همچنین نحوه برگزاری هفته های قرآن و عترت، جشنواره آیات و جشن رمضان را با معاونین و کارشناسان حاضر در جلسه به بحث و بررسی گذاشت.

سید مهدی عزیززاده، دبیر کمیسیون تبلیغ و ترویج در ادامه با تشریح سند راهبردی توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی بر لزوم تولید محصولات قرآنی جذاب و پویا برای عموم مردم تاکید کرد.

آخرین برنامه همایش نیز با تشریح اهم برنامه ها و فعالیت های اداره کل هماهنگی و ارتباطات به وسیله عباس نظری راد، مدیر کل و همچنین دکتر پژهان به عنوان معاون اداره کل مذکور  بر بررسی چگونگی ارتباط با سازمان ها و دستگاه های عمومی و دولتی قرآنی استان ها تاکید کردند. در ادامه دکتر پژهان موضوع شناسنامه قرآنی را به عنوان یک طرح ملی تشریح کرد.

سید مهدی جعفری مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت به عنوان آخرین سخنران همایش با تخصصی برشمردن فعالیت های روابط عمومی بر خلاء عمیق در حوزه های اطلاع رسانی و نبود خلاقیت در این حوزه تاکید کردند. انتشار اخبار استانی در سطح ملی یکی دیگر از اهم صحبت های سید مهدی جعفری بود که بر آمادگی  مجموعه روابط عمومی برای انعکاس اخبار قرآنی استان ها در سطح ملی تاکید کردند.

در پایان همه ی مدعوین  با ابراز خوشحالی از برگزاری چنین همایش های تخصصی، بر برگزاری منطقه ای این چنین همایش هایی تاکید داشتند و  در آخر پنجمین همایش معاونین و کارشناسان قرآن و عترت سراسر کشور با امیدواری نسبت به همگرایی و همدلی بیشتر میان معاونت قرآن و عترت و نمایندگان معاونت مذکور در استان ها به کار خود پایان داد.

کد خبر 576948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha