۲۲۰۰ نفر برای راهپیمایی اربعین در خراسان جنوبی ثبت نام کردند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح تا ۲۸ مهرماه ادامه دارد، گفت: از شروع تاریخ ثبت‌نام تاکنون۲ هزار و ۲۰۴ نفر از مردم استان در سامانه سماح برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی امروز (۱۰مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته از استان خراسان جنوبی ۱۴ هزار نفر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی علیه السلام در کربلا معلی مشرف شدند و امسال پیش بینی می شود افراد بیشتری به این فیض نائل آیند.

 

وی با تاکید بر اینکه برای ساماندهی امورات امسال سامانه سماح برای ثبت نام از زائران اربعین حسینی راه اندازی شده است، گفت: تاکنون از استان خراسان جنوبی در این سامانه ۲ هزار و ۲۰۴ نفر زائر اربعین در قالب ۶۴۶ سرگروه ثبت نام کرده اند و با توجه به فرارسیدن ماه محرم شاهد استقبال بیشتر زائران خواهیم بود.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: ثبت نام از علاقه‌مندان شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی علیه السلام با مراجعه به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir  تا ۲۸ مهرماه جاری ادامه دارد.

 

نوفرستی با اشاره به اینکه تمام پرداخت‌ها از جمله پرداخت هزینه گذرنامه، بیمه و درمان به صورت اینترنتی انجام می‌شود، بیان کرد: هزینه ویزا در سال جاری برای سفر به عراق ۴۰ دلار و هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر ۲۵۹ هزار ریال و حق الزحمه کارگزاری یکصد هزار ریال در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه دریافت هرگونه وجهی به صورت دستی توسط دفاتر زیارتی ممنوع است، ادامه داد: در صورت انصراف هریک از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام کند که در صورت انصراف در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوطه کسر و مبلغ باقیمانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسئولیت تهیه وسیله نقلیه اعم از شخص و عمومی جهت اعزام به مرز بر عهده شخص زائر است، گفت: با هماهنگی انجام شده با اداره کل راهداری و حمل و نقل استان برای ارائه ارتقای خدمات به زوار و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، متقاضیان تشرف می توانند جهت تهیه ناوگان مورد نیاز خود برای انتقال به مرز در رفت و برگشت به انجمن صنفی کارفرمایان شرکت حمل و نقل استان مراجعه کنند.

 

نوفرستی با اشاره به تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته درباره خروج زائران از مرزها، تصریح کرد: رائران خراسان جنوبی جهت تشرف باید به مرز چزابه بروند.

 

به گفته وی امسال برپایی ۷ موکب بنام استان خراسان جنوبی در ایام اربعین حسینی علیه السلام در کاظمین پیش بینی شده است که هیات مذهبی و مردم شهرستان سرایان، بیرجند، قائن، فردوس و طبس مسئولیت آن را برعهده گرفته اند.

 

 

کد خبر 577587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha