توسعه وقف علمی کشور وظیفه شرعی و انسانی است

خبرگزاری شبستان: رییس اداره کل اوقاف استان تهران با تاکید به اینکه توسعه وقف علمی کشور وظیفه‌ای شرعی و انسانی به شمار می‌رود، گفت: ما باید تلاش کنیم در زمینه وقف‌های علمی و پژوهشی گام‌های بلندی برداریم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده رییس اداره کل اوقاف استان تهران روز گذشته در حاشیه نشست مشترک با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که در سازمان اوقاف تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وقف یک نهاد ممتاز دینی است، گفت: وقف در اسلام امری مؤکد و سبب رفع نیازهای مردم می‌شود به همین سبب باید مدیریت آن به صورت علمی انجام شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مراکز و یا مجموعه‌های علمی جهان با وقف یا بنیادهای خیریه اداره می‌شود، ابراز کرد: اگر امروز جامعه ما در زمینه پزشکی سخنی برای گفتن دارد همه و همه مرهون اقدامات خیران و واقفان در بخش عملی است و این مهم نشان از جایگاه که نشان از اهمیت وقف علمی دارد.

حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان اینکه در این نشست تصمیمات خوبی اتخاذ شد، بیان داشت: طی جلسات و گفتگوهایی که با معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درباره مدیریت بهتر موقوفات علمی قدیمی و موقوفات علمی جدید در زمینه رفع نیازهای کشور داشتیم تصمیمات خوبی گرفته شد و مصوب شد شرکت‌های دانش‌بنیان خدماتی را در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دهند.

رییس اداره کل اوقاف استان تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش وقف علمی و پژوهشی در کشور، گفت: امروز در کشور وقف علمی افزایش یافته است و سازمان اوقاف در راستای اجرای منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص وقف علمی تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف از علوم روز حمایت می‌کند، اظهار داشت: در آن برهه زمانی که انرژی هسته‌ای به عنوان بحث روز به شمار می‌رفت سازمان اوقاف از این علم و دانشمندان آن حمایت خوب و قابل توجهی داشت و امروز نیز در زمینه نانوتکنولوژی، سوختگی و سرطان اقدامات خوبی را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام محمدزاده با تاکید به اینکه توسعه وقف علمی کشور وظیفه‌ای شرعی و انسانی به شمار می‌رود، گفت: ما باید تلاش کنیم در زمینه وقف‌های علمی و پژوهشی گامهای خوب و مثمرثمر برداریم.

کد خبر 577729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha