خبرنگاران با قدرت تفسیر و اطلاعات به روز در پیشرفت کشور نقش مهمی دارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر اهیمت دادن به جایگاه خبرنگاران، گفت: خبرنگاران با قدرت تفسیر، تجزیه، تحلیل و اطلاعات به روز در پیشرفت کشور نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آئین روز خبرنگار در مجتمع دانشگاهی ‏پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی ساری که با حضور ویزر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد، اظهار کرد: موفقیت جامعه در اهیمت دادن به آزادی و امنیت میسر می شود که در این راستا عوامل بسیاری می توانند تاثیر گذار باشند.

 

وی ادامه داد: آزادی که کشورهای غربی مدعی رعایت آن هستند و به آن عمل نمی کنند که هم به خود و هم به دیگران لطمه وارد می کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: آزادی با بی بند و باری تفاوت دارد بنابراین جامعه ای موفق است که آزادی به غیر از بی بندوباری در آن حکمفرما باشد.

 

این مسئول اضافه کرد: امنیت در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، دینی و غیره باید در جامعه باشد که اگر آزادی و امنیت را از جامعه بگیرند به طور حتم آن جامعه به سراشیب نابودی و سقوط گرفتار می شود.

 

وی گفت: برای نهادینه کردن آزادی و امنیت به آگاهی مسئولان از این دو امر مهم نیاز است که خبرنگاران در این راه پیشتاز و به روز حرکت می کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: خبرنگاران قدرت تفسیر، تجزیه، تحلیل و اطلاعات به روز دارند که باید این قدرت را به مسئولان انعکاس دهند و آنها نیز برای پیشرفت کارهای خود از آن بهره گیرند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: مشکلات معیشتی خبرنگاران فقط یک مسئله محسوب می شود اما مهم تر جایگاه نظام رسانه است که باید با برنامه ریزی و مدیریت معین به این جایگاه نائل شد.

 

وی ابراز کرد: خبرنگار برای رسیدن به لیاقت حقیقی باید سنجش، آموزش و سپس تقویت شود و آنها باید به کیفیت رسالت و اصالت کار خود بیندیشند و در پیشرفت کشور، صادقانه حرکت کنند.

 

رستم دهقان، رئیس خانه مطبوعات مازندران، نیز طی سخنانی گفت: با توجه به قرار داشتن در عصر ارتباطات و برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان باید به رسانه ها توجه مضاعف داشت.

 

وی به مشکلات رسانه ها و خبرنگاران پرداخت و خواستار رفع آنها شد.

 

گفتنی است، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته (17 مرداد) ضمن بازدید از پروژه در حال احداث تالار فرهنگ ساری (مرحوم کردان) از پروژه های مصوب سفر دولت، مسجد تاریخی فرح آباد ساری و طرح سالمسازی دریا در ساری در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) ساری حضور یافت.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 57916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha