خبرنگاران باید در تبیین درست ارزش های انسانی و اسلامی تلاش کنند

استاندار خراسان جنوبی با بیان خبرنگاران باید در تبیین درست ارزش های انسانی و اسلامی تلاش کنند، گفت: توجه به نقاط مثبت و منفی و پرهیز از یکسو نگری از وظایف خبرنگاران در امر اطلاع رسانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، قهرمان رشید، استاندار خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران زبان گویای مردم و آیینه تمام نمای واقعیات جامعه هستند.

 

وی رسالت خبرنگاران را در برابر جامعه رسالتی خطیر و سازنده دانست و افزود: امروز جامعه خبری ما به سمت تبیین اندیشه های اسلامی پیش می رود که این امر نیز جامعه خبری ما را متفاوت از سایر جوامع کرده است.

 

وی با بیان اینکه کلی گویی و گفتن سخنان عوام فریبانه از مصادیق تشویش افکار عمومی است، گفت: همه خبرنگاران باید در تبیین درست ارزش های انسانی و اسلامی تلاش کنند و این واقعیت را بپذیرند که افکار عمومی در نزد آنان امانت است.


استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به هدف نباید از هر وسیله ای استفاده و یا گزافه گویی کرد، ادامه داد: خبرنگاران باید هوشیار باشند که استفاده ابزاری از آنان صورت نگیرد.

 

رشید با بیان اینکه خبرنگاران باید از کلی گویی و ایجاد شک و شبهه در اخبار دوری کنند، ادامه داد: این قشر زحمت کش باید از سر خیر خواهی بگوید و بنویسد و نقد کند.

 

وی با اشاره به دوران انقلاب اسلامی گفت: نظام سلطه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه های مختلفی را دنبال کرده و امروز جنگ نرم را برای خدشه کردن ارزش های اسلامی در دستور کار دارد.

 

رشید بر لزوم توجه دادن مردم بویژه جوانان در برابر جنگ نرم دشمن از سوی رسانه ها تاکید کرد و یادآور شد: همه باید با همدلی و وحدت و توجه به تعالیم اسلامی در جهت مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب گام برداریم.

 

پایان پیام/

کد خبر 57993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha