برگزاری یادواره ۷۲ شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی از برگزاری یادواره ۷۲ شهید طلبه و روحانی استان در بیست و پنجم مهرماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام یوسف محمدی با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان از بیست و چهارم تا بیست و هفتم مهرماه جاری، اظهارداشت: در قالب این کنگره یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی هم برگزار می‌شود.

 

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی  با اشاره به اینکه یادواره شهدای استان صبح روز یکشنبه هفته آینده، بیست و پنجم مهرماه در دهکده مقاومت بسیج برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این یادواره با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه کشور، مسئولان نمایندگی ولی فقیه در استانهای مجاور، مسئولان سازمان بسیج طلاب و طلاب و روحانیان استان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه برگزاری یادواره 72 شهید طلبه و روحانی استان از جمله مصوبات کمیته روحانیت کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی است، خاطرنشان کرد: ارائه مقاله، اجرای تئاتر و رونمایی از کتاب و نرم‌افزار برخی از ویژه‌برنامه‌های یادواره 72 شهید طلبه و روحانی استان است.

 

وی با تأکید بر انتقال آرمانها و ارزشهای دفاع مقدس به نسلهای جدید کشور، افزود: حفاظت و حراست از آرمانهای شهدا و انتقال آنها به نسلهای آینده پیش‌نیاز تداوم راه امام و شهدا است.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه معرفی شهدا به نسل جوان و جدید کشور یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است، افزود: استان خراسان شمالی دارای حدود سه هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

 

به گفته وی 72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه فاروج و بجنورد بیشترین شمار شهدای طلبه و روحانی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند به‌گونه‌ای که از مجموع 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی، بیش از 40 شهید مربوط به حوزه‌های علمیه این دو شهر است.

 

گفتنی است، دی‌ماه سال 91 نخستین یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی به‌صورت متمرکز و استانی در راستای گرامیداشت یاد این شهدای گران‌قدر، با حضور آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد.

 

 

کد خبر 580261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha