خبرنگاران از مسئولان رعایت شان  اجتماعی خود را طلب می کنند

بالارفتن آستانه تحمل مسئلان، رعایت شان اجتماعی خبرنگاران، تقویت تکنولوژی های ارتباطی، ساماندهی توزیع آگهی ها، تقویت کانال های ارتباطی میان مسئولان و رسانه از جمله خواست های اهالی رسانه از رئیس جمهور بود.

به گزارش خبرنگار شبستان، ناصر صبوری، روزنامه نگار پیشکسوت در مراسم دیدار خبرنگاران با رییس جمهور با اشاره به مهجوریت خبرنگاران در رسانه ها گفت: خبرنگاران در طول سال تیتر و مطالبی را به سمع مخاطبان می رسانند اما در این مطالب سخنی از خودشان نیست ما به ندرت در رسانه تیتر می شویم و خود این پیامی برای جامعه دارد یعنی ما خبرنگاران به جای پرداختن به دغدغه های شخصی به مطالبات مردم و انتظارات آنها از مسئولان می پردازیم.

 

وی با اشاره به ایثارگری های رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی که دنیای استکباری به این باور رسید که نظام جمهوری اسلامی ایران را با جنگ نظامی نمی توان ساقط کرد به جبهه جنگ نرم لشکرکشی کرد امروز 130 شبکه ماهواره ای باورهای ما را مورد هجمه قرار می دهند و ما در این جنگ سربازان ولایت و افسران جنگ نرم هستیم.

 

صبوری با بیان اینکه ایفای این رسالت مستلزم سازوکارهای بنیانی است یادآور شد: همانطور که رزمندگان اسلام برای ضربه زدن به دشمن به دیده بان های نظامی نیاز مبرم داشتند امروز نیز ما دیده بانهای جامعه اسلامی در جنگ نرم هستیم اما برای ایفای نقش موثر نیازمند مساعدت و همیاری مسئولان نظام هستیم تا بتوانیم از نظام در برابر هجمه های فرهنگی دفاع کنیم.

 

وی پاسخگویی به نیازهای مردم را مهمترین اولویت خبرنگاران خواند و گفت: ما از مسئولان انتظار داریم خبرنگاران را چشم مردم دانسته و آنها را در ایجاد امنیت روانی جامعه و بسترسازی مناسب برای همسویی با نظام همیاری کنند.

 

این خبرنگار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عدم توازن در پخش آگهی های تبلیغاتی تصریح کرد: عدم توازن در توزیع آگهی ها تبعاتی را برای رسانه ها به دنبال داشته است و موجب شده رسانه ها با مشکلات اقتصادی مواجه شوند و تبعات این مشکل به خبرنگاران آسیب زده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در دو سال گذشته ارتباط موثری را با رسانه ها برقرار کرده است گفت: خوشبختانه پس از انتصاب معاونت جدید مطبوعاتی با از بین رفتن تنش ها، روابط میان رسانه ها واین نهاد از حالت دستوری خارج شد و فضای دوستانه بر این روابط سایه افکند.

 

صبوری ضمن اینکه از رییس جمهور خواست تا زمینه ها را برای فعالیت خبرنگاران تسهیل سازد خاطرنشان کرد: اگر ما خبرنگاران از کار حرفه ای دور شویم شایعات در جامعه بالا می گیرد ما از مسئولان نظام می خواهیم ما را امین خود بدانند چرا که هدف ما دفاع از کیان نظام اسلامی است.

 

وی افزود: کار حرفه ای خبرنگاران در گرو حل مشکلات صنفی خبرنگاران است خواسته ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت ساز و کار حمایت از خبرنگاران و فعالیت های صنفی است.

 

فاخری سردبیر واحد مرکزی خبر نیز در این گردهمایی با تاکید بر بالا رفتن فضای نقد در جامعه گفت: اگرچه اذعان داریم که فضایل نقد و آستانه تحمل مسئولان نسبت به گذشته بالا رفته است و ما نیز در سایه این فضا توانسته ایم بخش قابل توجهی از نیازهای مردم را به مسئولان منتقل کنیم اما ظرفیت رسانه بسیار بیشتر از اینهاست.

 

تقاضای ما از ریاست محترم جمهوری این است که همانطور که برخی از مسئولان آستانه تحمل بالایی دارند سایر مسئولان نیز در تعامل با رسانه ها آستانه تحمل بیشتری داشته باشند.

 

وی همچنین در ادامه با تاکید بر تقویت تکنولوژیهای ارتباطی برای اطلاع رسانی گفت: بدون تجهیزات انتظار کار خوب از خبرنگاران دور از انصاف است.

 

سیدنظام الدین موسوی مدیرعامل خبرنگار فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه بر ارتباط موثرهیئت دولت با رسانه ها تاکید کرد: شخص رییس جمهوری یک رسانه است اما متاسفانه در سایر بخش های دولت این ویژگی رسانه ای بودن مسئولان را نمی بینیم.

 

وی در پایان با بیان اینکه مسئولان باید برای ارتقای شان اجتماعی خبرنگاران بکوشند تاکید کرد: خبرنگاران به عنوان قشر فرهیخته جامعه بیش از آنکه مسائل مادی نیاز داشته باشند نیازمند تقویت شان اجتماعی هستند و امیدواریم همه اجزای دولت این شان اجتماعی را رعایت کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 58125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha