رونق مساجد؛ ذوق و سلیقه می خواهد/منشأ همه اختلاف ها، جهل یا هوای نفس است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بر اهمیت رونق مساجد از جوانب مختلف تأکید کرد و گفت: برخورد دافعانه با کسانی که به مسجد می آیند، باعث بدبینی نسبت به دین و مکتب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سیدیحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز(۲۷ مهر)دیدار مدیرکل ارشاد و جمعی از فعالان مسجدی به مناسبت ۱۹ مهر سالروز بیانات رهبری درباره کانون های مساجد گفت: مسجد، جای آشنا شدن با دین و مکتب الهی است و اگر کسی سلیقه(ذوق) داشته باشد و هوای نفس نداشته باشد حرفش اثرگذار است.

 


وی برخورد دافعانه با کسانی که به مسجد می آیند را باعث بدبینی نسبت به دین و مکتب دانست و گفت: اگر می خواهیم مسجد رونق پیدا کند این کار شما است و رونق مسجد به این است که هم جمعیت زیاد شود و هم احکام عملی و اخلاقی و سیاسی دین در مسجد بیان شود.

 

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه نباید مانند 60 یا 70 سال قبل فقط مسائل شکیات نماز در مسجد مطرح شود؛ اظهار داشت: بعضی خوش سلیقه هستند و به واسطه کسب علم و دانش و معرفت سلیقه، خوب می شود.

 

 

وی مسئله وحدت در مسجد را خیلی مهم دانست و ادامه داد: حرمت امام جماعت را باید نگه داشت و به گونه ای عمل نکنیم که موجب بی اعتنایی به او شود؛ مسئول اصلی مسجد، امام جماعت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جامعه باید بتوانیم افراد را چنان بسازیم که در برابر حوادث و فضای مجازی و افکار غلط، مقاوم باشند؛ بیان داشت: در حالیکه می توانیم استفاده خوب هم از فضای مجازی ببریم اما خیلی ها گرفتار فضای مجازی هستند به گونه ای که از همه چیز  حتی خانواده می برند و یکسره کارشان فضای مجازی است.

 


وی در بخش دیگری از سخنانش با افزودن اینکه عده ای دنبال مخدوش کردن وحدت و گرفتن اخلاق جوانان و...هستند که یا از سر دشمنی و یا از سر جهل و نادانی است؛  گفت: منشا همه خوبی ها و سعادت ها بصیرت است و ریشه بدبختی ها عدم بصیرت و منشأ دعواها و اختلاف ها و... یا جهل یا هوای نفس است.

 


امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه با وحدت و انسجام و خردمندی و تعقل و تدبر کارهای مذهبی و دینی را باید پیش ببریم؛ یادی از نخستین روحانی شهید مدافع حرم-شهید سعید بیاضی زاده- کرد و افزود: همین قشر مستضعف طرفدار دین و مکتب هستند و شهید دادند و مجروح شدند.

کد خبر 581287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha