تجهیز بیش از یک هزار هکتار از اراضی قزوین به سیستم آبیاری نوین

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک هزار و ۳۳۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، نیاز علی ابراهیمی پاک در جلسه آبیاری تحت فشار بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح سیستم آبیار نوین تاکنون بیش از  26 هزار و 450 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است .

 

وی ادامه داد: حدود 10 هزار هکتار سیستم نوین آبیاری توسط خود کشاورزان اجرایی شده است .

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: استان قزوین رتبه هشتم کشور را در سال جاری در زمینه اجرای سیستم های نوین و آبیاری تحت فشار به خود اختصاص داده است که با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده رتبه خوبی است.

 

وی توضیح داد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای سال جاری باید 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شود که برش شهرستانی این طرح انجام شده و جلساتی هم برای تسریع در اجرا  برگزار شده است .

 

ابراهیمی پاک عنوان کرد: تفاهم نامه اجرای سیستم های نوین آبیاری برای مصوبات 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی  هم منعقد شده است و به منظور اجرای این طرح تاکنون 7 هزار و 600 متقاضی ثبت نام کرده اند .

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای 20 هزار هکتار آبیاری نوین در سال جاری یکی از مصوبات مهم  بخش کشاورزی درسفر هیئت دولت به استان قزوین است، بر تلاش مضاعف جهاد کشاورزی، دستگاه های ذیربط، بانک ها و پیمانکاران برای اجرای این طرح تأکید کرد .

 

در ادامه مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین بستر و پتانسیل مستعدی برای اجرای سیستم های نوین آبیاری دارد.

 

محمد حسین عطایی خواستار تعامل و همکاری بیشتر با نک کشاورزی، صندوق توسعه بخش کشاورزی با جهاد کشاورزی برای اجرای تامین منابع مورد نیاز اجرای طرح های آبیاری تحت فشار شد .

کد خبر 581530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha