برنامه های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در هفته جهانی غذا اعلام شد

خبرگزاری شبستان:معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به هفته جهانی غذا، گفت: در این هفته، این معاونت تلاش دارد به کمک مسئولین مربوطه و اصحاب رسانه فعالیت های موثری جهت نهادینه کردن رژیم غذایی مناسب انجام دهد.

محمد امیرپور صبح امروز ( 29 مهر) به خبرنگار شبستان گفت: سلامتی بنیاد حرکت و فعالیت هر جامعه ای است.

 

وی افزود: سلامت در احادیث دینی و مباحث علمی دارای جایگاه ویژه ای است و چنانچه به این امر توجه نشود قطعا تبعات زیادی دامنگیر جامعه ما می شود که دارای ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم زشکی جیرفت با اشاره به هفته جهانی غذا، عنوان کرد: در این هفته که از روز ( 25 مهر) و به مدت یک هفته ادامه دارد، یکسری فعالیت ها و برنامه ها انجام شد که به صورت مختصر بیان می شود.

 

به گفته وی یکی از برنامه های انجام شده، جلسه کارشناسان معاونت غذا و دارو با نمایندگان اداره آموزش و پرورش جیرفت در خصوص برنامه های روز جهانی غذا که به لطف خدا دارای نتایج و فواید خوبی بود.

 

امیرپور بیان داشت: برگزاری صبحانه سالم و حضور در مدارس و صحبت در مورد کاهش مصرف نمک، قند، اسید چرب ترانس و روغن از دیگر برنامه های معاونت غذا و دارو در هفته جهانی غذا است.

 

وی افزود: از دیگر برناهم ها می توان به نشست خبری این معاونت با رسانه ها، ایراد سخنرانی در خطبه های پیش از نمازجمعه این هفته شهرستان جیرفت در مورد قند، چربی، روغن و اسد چرب ترانس و همچنین راه اندازی یک غرفه با محوریت سلامت، آموزش و گرفتن فشار خون اشاره کرد.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: در صورتی که مردم با اصول علمی برنامه غذایی خود را تنظیم کنند بسیاری از امراض از میان می رود و زندگی سالم و پر از نشاطی را خواهند داشت.

 

کد خبر 581805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha