رسالت دانشگاه ها  ایجاد فضای خلاقیت از طریق پارک های علم و فناوری است

خبرگزاری شبستان: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری استانی است و می تواند ابزار قدرت و مدیریت علمی مدیران باشد،گفت: رسالت دانشگاه ها امروز ایجاد فضای خلاقیت از طریق پارک های علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، وحید احمدی امروز(5 آبان) در مراسم تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز در دنیای توسعه یافته نظام اقتصاد و مدیریت عوض شده  و محوریت نوآوری،خلاقیت و دانش شده است.

 

وی با بیان اینکه در گذشته تمام اقتدار و مدیریت دنیا به داشتن سرمایه های زیرزمینی و فیزیکی بود، افزود: اما در حال حاضر دنیا برپایه سرمایه نامشهود و فکری قوام گرفته است.

 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: اکنون در دنیای پیشرفته ارزش مالی سرمایه فکری در اقتصادشان برای منابع فکری بالای 80 درصد از کل سرمایه است.

 

احمدی با اشاره به اینکه اما در کشورهای توسعه نیافته اقتصاد بر پایه سرمایه های فیزیکی و معادن و نفت است، بیان داشت: اما اکنون نقش اصلی در هدایت اقتصاد را IP دارد و سیاستگذاری ما بر این مبنا است.

 

وی به وجود ظرفیت های ناشناخته و نیروی انسانی توانمند در کشور اشاره کرد و ادامه داد: باید از این ظرفیتها به درستی استفاده کنیم و متاسفانه فقط یاد گرفته ایم معدن و نفت را چگونه استخراج کنیم اما یاد نگرفته ایم چگونه فکر را بفروشیم و افراد را خلاق و کار آفرین کنیم!!

 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: باید ظرفیت های بالقوه و توانمندی نیروی انسانی به محصول و ثروت و قدرت تبدیل شود و آیین نامه تأسیس شرکت های دانش بنیان را ابلاغ کرده ایم که رشد خوبی را در این زمینه نیز شاهد هستیم.

 

احمدی با بیان اینکه در تمامی استان ها پارک علم و فناوری و در تمام دانشگاه ها دارای مراکز رشد هستیم، افزود: در کشور استقبال خوبی در حوزه فناوری وجود دارد و در مدیران این فرهنگ نهادینه شده که در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

 

به گفته وی معنی ایجاد دانشگاه های کارآفرین این است که مسیر علم را بتوانیم به خلاقیت، ایجاد نشاط، فضای پررونق و پر انرژی سوق دهیم و رسالت دانشگاه ها امروز ایجاد فضای خلاقیت از طریق پارک های علم و فناوری است.

 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری استانی است و می تواند ابزار قدرت و مدیریت علمی مدیران باشد تا تمام اجرای منطقه را فعال کنند، گفت: شرط لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری در استانها حضور فعال مدیریت استان و دادن تجهیزات و امکانات است.

 

احمدی تصریح کرد: پارک علم و فناوری نهادی استانی و محلی برای همگرایی صاحبان تخصص، تحقیق، اندیشه و فکر است و برای داشتن خروجی دانشگاه پارک باید ارتباط خود را با دانشگاه قوی کند.

کد خبر 583327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha