ثبت نام بیش از ۱۲ هزار نفر از هرمزگان برای پیاده روی اربعین/ راهپیمایی اربعین حسینی از زمان امام سجاد(ع) آغاز شد

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان از ثبت نام بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم این استان در سامانه «سماح» برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین خبر داد و پیش بینی کرد که این رقم به ۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سید کاظم موسوی در نشست خبری با اشاره به پیشنیه و سابقه پیاده روی مراسم اربیعین حسینی، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حرکتی مذهبی معنوی است که از زمان امام سجاد(علیه السلام) آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

 

وی به احادیث و روایات وارده در رابطه با اهمیت پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: همه علما در طول تاریخ به این حرکت معنوی مقید بودند؛ اربعین حسینی، تداوم حرکت حضرت زینب(سلام الله علیها) برای زنده نگه داشتن قیام عاشورا و بیمه کننده دین مبین اسلام است.

 

موسوی در ادامه از مردم استان هرمزگان به عنوان مردمی ولایی و عاشق و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) یاد کرد و گفت: امسال به همت مسئولان و همراهی آحاد مردم حرکت های خوبی در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی در هرمزگان آغاز شده و همه شرایط برای شرکت هم استانی ها در پیاده روی اربعین فراهم شذده است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به سابقه سال های گذشته ظرفیت اعزام 10 هزار زائر هرمزگانی به مراسم پیاده روی اربعین امسال پیش بینی کرده بودیم، تصریح کرد: تا کنون بیش از 12 هزار نفر از مردم این استان در سامانه «سماح» نام نویسی کرده اند و پیش بینی می شود تا پایان مهلت تعیین شده این رقم به 20 هزار نفر افزایش یابد.

 

راه اندازی هشت موکب در طول مسیر پیاده روی اربعین

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان همچنین با اشاره به ایجاد ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات به زائران در طول مسیر، عنوان کرد: در مجموع هشت موکب توسط استان هرمزگان راه اندازی شده است که 2 موکب آن در استان(شهرستان های بندرلنگه و پارسیان)، سه موکب در مرز(2 موکب در شلمچه و یک موکب در مهران) و سه موکب نیز در کشور عراق(عمود 655، عمود 1404 و عمود 1405) پذیرای زائران خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در موکب شهرستان بندرلنگه روزانه از سه هزار نفر از زائران هرمزگانی، سیستان و بلوچستانی، کرمانی، پاکستانی و افغانی در سه نوبت صبحانه، نهار و شام پذیرایی می شود، عنوان کرد: پذیرایی چای، شربت و شیرینی نیز در موکب شهرستان پارسیان صورت می گیرد.

 

موسوی با اشاره به اینکه موکب های مرز شلمچه که یکی از آن ها مربوط به هیات حضرت علی اصغر شهرستان میناب و دیگری به حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس است هرکدام روزانه تا سقف پنج هزار نفر را در سه نوبت صبحانه، نهار و شام پذیرایی خواهند کرد، افزود: برای اسکان زائران هرمزگانی نیز اردوگاه آبادان در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: موکب مرز مهران نیز که توسط مردم شهرستان میناب ایجاد شده است روزانه از 16 هزار زائر در سه نوبت صبحانه، نهار و شام پذیرایی خواهد کرد.

 

به گفته موسوی؛ موکب برون مرزی در عمود 655 نیز که به همت هیات رزمندگان اسلام شهرستان بندرعباس و مردم شهرستان رودان ایجاد شده در هر وعده از یکهزار و 500 زائر پذیرایی می کند. موکب قمر بنی هاشم در عمود 1404 که به همت مردم ولایی همه شهرستان های استان هرمزگان پشتیبانی می شود نیز روزانه اسکان و پذیرایی بیش از پنج هزار نفر را متقبل خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: موکب شهید عبدالحمید سالاری که به همت اهالی شهرستان حاجی آباد در عمود 1405 ایجاد شده است پذیرایی زائران اربعین حسینی خواهد بود.

 

ارسال ۱۰ کانتینر وسایل مورد نیاز موکب ها به کشور عراق

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان با اشاره به انتقال 10 کانتینر از استان هرمزگان به موکب های برون مرزی، اظهار کرد: هفته گذشته چهار کانتینر شامل داربست فلزی، چادر و پتو و روز گذشته نیز شش کانتینر حاوی 30 تن برنج، 20 تن گوشت، 20 تن میگو، قند و شکر از بندرعباس به کشور عراق ارسال شد.

 

وی به راه اندازی ایستگاه های جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی ویژه پیاده روی اربعین در میدان امام خمینی(ره)، میدان برق و حسینیه عاشقان ثارالله در بندرعباس اشاره کرد و گفت: چادر و پتو از نیازهای ضروری موکب هاست و مردم ولایت مدار استان هرمزگان با اهدا این ملزومات ستاد اربعین را یاری نمایند.

 

موسوی هزینه ثبت نام هر نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین را یک میلیون و 800 هزار ریال معادل 180 هزار تومان اعلام و بیان کرد: افرادی که تا کنون موفق به ثبت نام در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین نشده اند تا چهار روز قبل از اربعین نیز می توانند با مراجعه به سامانه«سماح» نام نویسی کنند.

 

اعزام ۲۰ نفر از کادر پزشکی برای استقرار در موکب عمود ۱۴۰۴

 

وی همچنین از اعزام کادر پزشکی 20 نفره از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به موکب عمود 1404 خبر داد و گفت: خبرنگاران علاقمه مند جهت پوشش و انتشار اخبار و رویدادهای این حرکت معنوی نیز به کربلای معلی اعزام خواهند شد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان با بیان اینکه امنیت مسیر پیاده روی اربعین حسینی توسط «حشد الشعبی»(بسیج مردمی کشور عراق) تامین می شود، از زائران شرکت کننده در این مراسم خواست تا در مسیرهای مشخص شده حرکت کنند و در موکب های معرفی شده توقف کنند.

 

 

 

کد خبر 584191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha