بیش از ۳ هزار زائر استان سمنان در پیاده‌ روی اربعین ثبت نام کرده اند

خبرگزاری شبستان: سرپرست حج و زیارت استان سمنان از ثبت نام سه هزار و ۳۰۰ زائر از این استان تاکنون برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان  از سمنان، سید علی میرقاسم پور شامگاه(۱۱آبان) در جلسه هماهنگی برگزاری تجمع زائرین اربعین حسینی در مجتمع ولایت سمنان با اشاره به اینکه سه هزارو300 زائر از استان سمنان برای شرکت در راهپیمایی اربیعین حسینی از طریق سامانه سماح ثبت نام کردند گفت: مهلت ثبت نام برای هم استانی‌ها از طریق سامانه سماح به پایان نرسیده  و ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه علاقمندان برای حضور دراین راهپیمایی معنوی می توانند تا 24 آبان‌ماه با مراجعه به این سامانه اینترنتی فرم درخواست حضور در راهپیمایی عظیم اربعین در کشور عراق را به همراه مدارک خود، تکمیل و ارسال کنند اضافه کرد: از تعداد متقاضیان برای حضور 75 درصد مردان هستند.

 

زائران اربعین باید در سامانه سماح ثبت نام کنند

قاسم پور از ممنوع بودن خروج ازمرز برای افرادی  که در سامانه سماح ثبت نام نکرده اند خبردادوافزود:زائران باید در این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند تا با مشکل روبرو نشوند.

 

سرپرست حج و زیارت استان سمنان  به صدور ویزا و روادید زائران اربعین حسینی نیز اشاره ای داشت وادامه داد:تاکنون برای یک هزار زائر در استان سمنان روادید صادر شده است.

 

وی با تاکید براینکه هیچ فردی بدون گذرنامه و ویزا نمی تواند از مرز خارج شود، افزود: عده ای سودجو در فضای مجازی می گویند در روزهای آخر بدون ویزا از مرز خارج می شوند که این طور نیست و این اجازه در هیچ کدام از مرزها اتفاق نخواهد افتاد.

 

مرز چزابه برای تردد زائران سمنانی اربعین حسینی

سرپرست حج و زیارت استان سمنان در پاسخ به سوالی با موضوع دریافت وجه در هنگام ثبت نام و ارسال مدارک از سوی این نهاد، گفت: هیچگونه وجهی از زائران اربعین حسینی در هیچ نقطه ای از استان سمنان توسط دستگاه های دولتی برای ثبت نام دریافت نشده است و هموطنان باید در این‌باره مراقب برخی افراد سودجو باشند.

 

قاسم پور بیان داشت: با پیگیری های انجام شده توسط ستاد اربعین و حج و زیارت سمنان، مرز چزابه برای تردد زائران سمنانی اربعین حسینی در ایام منتهی به آبان‌ماه و اوایل آذرماه۹۵ تعیین شده و ورود و خروج زائران استان سمنان با هدف تسهیل در خدمت رسانی به زائران از این مرز صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه با تعیین مرز چذابه نارضایتی های مردم در سال های قبل، تکرار نخواهد شد، افزود: روند اعزام زائران اربعین حسینی به خوبی برنامه ریزی شده و با همکاری مردم قطعا مشکلی در اعزام تمامی زائران ثبت نام شده برای اعزام به کشور عراق از استان سمنان پیش نخواهد آمد.

 

سرپرست حج و زیارت استان سمنان تاریخ اعزام اولین کاروان از این استان  را روز 15 آبان ماه ذکر کردوادامه داد: اوج اعزام کاروان ها در روزهای  22 و 23 آبان ماه خواهد بود.

 

وی همچنین تصریح کرد: آخرین کاروان استان نیز روز  پنج آذر از مرز عراق خارج خواهد شد.

 

قاسم پور با بیان اینکه بیش از شش هزار و 500 زائر سمنانی در اربعین سال گذشته شرکت داشته اند، پیش بینی کرد: درسالجاری10 تا 12 هزار زائر از استان سمنان در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کنند.

 

قاسم پوربه زائران همچنین توصیه می کنیم که از حمل بسته های ناشناس، مراودات با افراد ناآشنا، تردد بی مورد، جدا شدن از اجتماع دوستان، حمل اجناس غیر مجاز و ... در ایام اربعین حسینی جدا خودداری کنند.

 

وی در خاتمه از تهیه بروشور و توزیع آن در بین زائران خبر داد.

کد خبر 585086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha