زائران اربعین حسینی  به‌عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند

خبرگزاری شبستان:رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان گفت: زائران اربعین حسینی به‌عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ،حجت الاسلام غلامرضا زاهدی در جلسه هماهنگی برگزاری تجمع زائرین اربعین حسینی در مجتمع ولایت سمنان، با اعلام این مطلب تاکید کرد: تشکیل جلسه توجیهی به منظور رعایت نکات لازم در سفر  و مسائل پیرامونی به این عزیزان ضروری است.

 

وی استقبال مردم متدین سمنان در سال‌های متوالی در تجمع اربعین حسینی را بی نظیر عنوان و اظهار امیدواری کرد: در سال‌جاری نیز با برنامه ریزی های پیش بینی شده این مراسم معنوی هرچه با شکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

 

زاهدی افزود: اربعین در برهه کنونی اهمیتی خاص دارد و قطعا حضور میلیونی مردم از جای جای ایران اسلامی و جهان، یادآور یاس و وحشت در دل دشمنان اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله وسلم) خواهد بود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان در ادامه با اشاره به این مطلب که آماده سازی هرچه بیشتر فضای استان و توجه دادن به افکار عمومی به مراسم بزرگ معنوی و بصیرتی اربعین حسینی ازمهمترین  اهداف برگزاری تجمع زائران اربعین است گفت: محرم و عاشورا، از جملهٔ مهم‌ترین موضوع فرهنگ دینی ما و اربعین بزرگ‌ترین تجمع شیعیان جهان است.

 

زاهدی  بهره مندی مردم ار نکات آموزشی پیاده روی اربعین  و تبیین زیارت سیدالشهدا (علیه السلام)و بالاترین آداب اخلاق سفر زیارت اربعین امام حسین(علیه السلام) را از جمله اهداف  تجمع زائران اربیعین دانست.

 

وی با بیان اینکه پیاده‌روی عظیم اریعین حسینی یک همایش عظیم بیداری و ضد استکباری از سوی مسلمانان جهان است اضافه کرد: اجتماع میلیونی مردم در اربعین حسینی در کشور عراق نماد و نشانه بزرگی از انسجام مسلمانان است که دشمنان را سخت در هم خواهد پیچاند و لرزه بر اندام دشمنان اندیشه حسینی می‌اندازد.

 

به گفته زاهدی مراسم بزرگ اربعین حسینی افتخار تشیع و تجدید بیعت با سیدالشهدا(علیه السلام) و آمادگی برای قرار گرفتن برای سربازی در رکاب حضرت ولی عصر(عجل الله تعالي فرجه الشريف) است.

کد خبر 585104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha