قرارگاه اربعین قم برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین‌زاده با بیانکه قرارگاه اربعین برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین راه‌اندازی می‌شود، گفت:قرارگاه اربعین استان قم با ارائه خدمات فرهنگی، اسکان و پذیرایی به مدت ۱۶ روز برای اسکان روزانه ۵ هزار نفر آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین مهدی حسین زاده، مسئول قرارگاه اربعین استان قم امروز (12 آبان) در نشست خبری قرارگاه اربعین استان قم، عنوان کرد: قرارگاه اربعین یک تشکل کاملا مردمی و مردم نهاد است که با هدف خدمت رسانی به زائران اربعین تشکیل شده است و دارای اساسنامه و ثبت قانونی است.

 

قرارگاه اربعین قم برای خدمت رسانی به زائران راه اندازی می‌شود

 

مسئول قرارگاه اربعین استان قم اظهارداشت: هدف از تشکیل قرارگاه اربعین، ساماندهی زائرین اربعین در قم است؛ از آنجا که قم محور مواصلاتی چندین شهر کشور است و شهر قم جزو سرآمدان بحث خدمت رسانی در بحث پیاده روی اربعین است، قرارگاه اربعین در شهر قم برای خدمت رسانی به زائران راه اندازی می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده افزود: به همت ستاد اربعین و خیرین استان قم و شهرهای دیگر، موکب‌های مختلفی از سوی شهر مقدس قم در مسیر پیاده روی اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

 

وی ادامه داد: قم به خاطر جایگاه ویژه ای که دارد و به خاطر مضجع شریف حضرت معصومه (ع) و مسجد جمکران و موقعیت جغرافیایی این شهر برای رسیدن به مرزهای خروجی کشور، زائران زیادی از قم عبور می‌کنند، لزوم تشکیل این قرارگاه مشخص می‌شود.

 

اسکان، پذیرایی و خدمات فرهنگی؛ سه محور برنامه‌های قرارگاه اربعین قم/فعالیت قرارگاه اربعین استان قم در 16 روز

 

مسئول قرارگاه اربعین استان قم یادآور شد: در سال‌های گذشته خدمات شایسته ای به زائران اربعین در شهر قم نداشتیم، امسال قرارگاه اربعین در مصلای قدس آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده بیان داشت: سه محور اصلی محور برنامه‌های قرارگاه اربعین در شهر قم است، اولین هدف قرارگاه اربعین، اسکان زائرین است که از تاریخ 18 آبان تا 3 آذر  به مدت 16 روز پذیرای زائران در مجموعه مصلای قدس هستیم.

 

وی افزود: خدمات رسانی فرهنگی گام دوم قرارگاه اربعین است تا در قالب غرفه‌های مختلف در پاسخگویی به مباحث شرعی، احکام، مبانی اربعین و ... قدمی برداشته شود و هدف سوم پذیرایی است تا بتوان پذیرایی شایسته ای برای زائران داشته باشیم.

 

قرارگاه اربعین استان قم آماده اسکان روزانه 5 هزار زائر است

 

مسئول قرارگاه اربعین استان قم یادآور شد: قرارگاه اربعین استان قم در روز‌های یادشده از ساعت 3 بعد از ظهر تا 9 صبح آماده خدمت رسانی به زائرین اربعین است و 300 نفر خادم مشغول خدمت رسانی هستند، همچنین از استان‌های مختلف اعلام آمادگی کردند که در مجموعه خادمین مشارکت داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده ادامه داد: ظرفیت مصلای قدس برای اسکان روزانه 5 هزار نفر آمادگی دارد و خدمات رفاهی و بهداشتی برای اسکان زائران در حال بازنگری و بررسی است.

 

وی اضافه کرد: حسینیه‌های بزرگ شهر شناسایی شده است و برخی مراکز اعلام آمادگی کردند، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران اعلام آمادگی کردند تا از ظرفیت شبستان کربلا در مسجد مقدس جمکران برای اسکان زائران اربعین استفاده شود.

 

حضور 70 مبلغ دینی در قرارگاه اربعین استان قم

 

مسئول قرارگاه اربعین استان قم بیان داشت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه اربعین، حدود 70 مبلغ دینی به زبان‌های مختلف فعالیت می‌کنند؛ در بحث پزشکی و پوشش خدمات امدادی، مجموعه دستگاه‌های استان از جمله بسیج پزشکی اعلام آمادگی کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده عنوان کرد: کاروان‌ها از محل ورودی رصد می‌شوند و بستری مهیا شده است تا بتوانیم خدمات شایسته ای به زائران اربعین داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: قرارگاه اربعین استان قم یک کار مردمی و خودجوش است، بنابراین نیازمند یاری مردم قم است تا میزبانی شایسته ای برای زائران داشته باشیم و امید است که برای پذیرایی از ناحیه نذورات مردم اقدامات صورت بگیرد.

 

قرارگاه اربعین؛ حرکتی مردمی و خودجوش

 

مسئول قرارگاه اربعین استان قم تأکید کرد: هر سال زائرین زیادی از شهرها و کشورهای مختلف از محورهای مواصلاتی قم عبور می‌کنند، بنابراین می‌طلبد مردم شریف استان قم و شهر‌های دیگر همان طور که در موکب‌های نجف تا کربلا سرمایه گذاری می‌کنند، در قم هم همکاری داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده بیان کرد: شماره حساب 100404040 بانک شهر و همچنین شماره کارت 3150-3275-0610-5047 آماده دریافت نذورات مردم است، همچنین خیرین می‌توانند جهت مشارکت در این حرکت مردم و پرداخت نذورات غیرنقدی با شماره تلفن09905566080تماس بگیرند.

 

پویش مردمی «من خادم زوار حسینم» راه اندازی می‌شود

 

وی با بیان این که پویش مردمی «من خادم زوار حسینم» راه اندازی می‌شود، گفت: امید است که مردم با قدم خیر خود در این مسیر گام بردارند و الگویی برای سایر استان‌ها باشد تا هر کسی توفیق نشد که زائر امام حسین (ع) باشد، در شهر خود خدمتگزار زائران باشد.

 

مسئول قرارگاه اربعین استان قم تصریح کرد: پویش مردمی باعث مردمی ماندن جریان اربعین می‌شود و امید است که مردم و اقشار مختلف جامعه در این پویش مردم شرکت کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده خاطرنشان کرد: زائر از زمانی که نیت می‌کند، زائر امام حسین (ع) است، امید است که اسم ما هم به عنوان خادمین زوار امام حسین (ع) ثبت و ضبط شود.

 

وی بیان داشت: اصناف مختلف از جمله خدمات خودرویی، صنف نانوایان و ... اعلام آمادگی کردند که به این پویش بپیوندند؛ با توجه به این که 16 روز در این قرارگاه خادم زائرین اربعین هستیم، افراد مختلف می‌توانند در این حرکت مردمی شرکت کنند.

 

در 5 ورودی اصلی شهر پذیرش اولیه زائرین اربعین صورت می‌گیرد

 

مسئول قرارگاه اربعین استان قم عنوان کرد: قراگاه اربعین با نهادهای دیگر از جمله سامانه سماح، معاونت امور زائرین استانداری قم، ستاد اربعین در حال رایزنی است که برای کاروان‌هایی که از محور مواصلاتی قم عبور می‌کنند، اطلاع رسانی شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده اظهار داشت: رایزنی شده است که در 5 ورودی اصلی شهر پذیرش اولیه زائرین اربعین صورت بگیرد و راهنما و گشت موتوری توسط 30 راکب موتورسوار انجام می‌شود تا زائران را راهنمایی کنند که در این رابطه با شهرداری قم رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

 

 

کد خبر 585155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha