با تهذیب نفس می توانیم فهم خود را از قرآن بالا ببریم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار داشت: اگر بتوانیم درون خود را پاک کنیم و به تهذیب نفس برسیم مطئمنا فهم ما از قرآن بالاتر خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شامگاه پنج شنبه(13 آبان) در مراسم اختتامیه مرحله استانی یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان که در موقوفه مدنیان اهواز برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت امام محمدباقر(ع) به آیه 82 سوره اسراء اشاره کرد و گفت: بر اساس این آیه قرآن دو وجه دارد به این معنا که برای مؤمنان مایه رحمت و شفا و برای ستمکاران مایه ضرر و زیان است.

 

وی افزود: با مروری به تاریخ اسلام و معاصر خیلی راحت می توان فهمید که در تاریخ گذشته کسانی که قرآن را بدون اهل بیت(ع) دیدند یا قرآن را بر نیزه کردند به انحراف کشیده شده و در دوره معاصر امثال داعش و دگراندیشان با پشت کردن به اهل بیت(ع) دچار بدفهمی قرآن شدند.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن و اهل بیت(ع) در کنار هم به تکامل می رسد، اضافه کرد: باید توجه داشت اگر قرآن با تهذیب نفس همراه نباشد ما راه به جای نمی بریم و این واقعیتی است که همه ما به آن اعتقاد کامل داریم، اگر شما درون خود را پاک کنید و به تهذیب نفس برسید مطئمنا فهم شما از قرآن بالاتر خواهد بود.

 

جوروند، ابراز کرد: در آیات متعدد آمده که خداوند قرآن را به اندازه فهم ما نازل کرده تا بتوانیم خود را در آیینه قرآن ببینیم اما هر چه بیشتر درون خود را پاک تر و منزه تر کنیم فهم ما از قرآن مرتبه به مرتبه بالاتر خواهد رفت و آیات به حقیقت برای ما آشکار می شود.

 

وی با اشاره به پتاسیل بسیار بالای خوزستان در فعالیت های دینی و قرآنی، اذعان داشت: استان خوزستان این ظرفیت را دارد که مسابقات کشوری قرآن را در اهواز برگزار کند و امیدواریم سال آینده بتوانیم میزبان مسابقات قرآنی کشوری مدهامتان باشیم.

 

حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، هم ضمن تقدیر و خسته نباشید از تلاش همه شرکت کنندگان و داوران و دست اندرکاران این دوره از مسابقات در خصوص ثبت نام و برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی، عنوان کرد: با همه کاستی ها و محدودیت هایی که وجود داشت، مسابقات از کیفیت خوبی برخوردار بود.

 

وی با بیان اینکه این مسابقات محدودیت خاصی دارد و از میان شرکت کنندگان تعداد معدودی منتخب و به مرحله کشوری اعزام می شوند، ابراز امیدواری کرد: برگزیدگان در رقابت های کشوری بهتر از هر سال خوش بدرخشند و مایه مباهات استان باشند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: مسابقات قرآن خواهران را هم برای دومین سال متوالی برگزار کردیم و از اساتید و داوران برجسته بهره مند شدیم که جای تقدیر دارد و امیدواریم این گونه فعالیت ها ذخیره ای برای آخرت ما باشد.

 

همچنین جواد کاظم نسب الباجی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های مساجد استان جهت برگزاری چنین برنامه ای تاکید کرد و ادامه داد: ما هم در کنار شما در راه اعتلای دین مبین اسلام گام بر می داریم چرا که به فرموده حضرت رسول(ص) یکی از مهم ترین وسیله های ارشاد و تحکیم اسلام، قرآن کریم است.

 

در این مراسم علی زمانی راد نفر اول مسابقات قرائت مرحله استانی یازدهمین جشنواره مدهامتان خوزستان به قرائت قرآن و سید کریم موسوی مبتهل بین المللی و داور این دوره از مسابقات به ابتهال خوانی پرداختند.

 

کد خبر 585529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha