ملت ایران و متفکران تشیع امروز در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) پیشتاز هستند

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه ملت ایران و متفکران تشیع امروز در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) پیشتاز و پیشگام هستند، مقام علمی علامه عسگری را متمایز از دیگر اندیشمندان تشیع دانست.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در همایش بیداری اسلامی با موضوع گرامیداشت علامه 'سید مرتضی عسکری' همراه با تحولات جهان اسلام و ضرورت آشنایی ملت‌ها با مبانی مکتب اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه این عالم جلیل‌القدر یکی از علمای فرزانه و بی نظیر مکتب تشیع به شمار می‌رود، گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند: علمای فرزانه و فرهیخته مکتب تشیع شخصیت‌های بلند مرتبه‌ای هستند که مرزداران عقاید و تفکر اهل بیت (ع) هستند که توانایی ممانعت از غلبه شیاطین، جنود، ابلیس و ضعفای مکتب تشیع را دارند.

وی افزود: علامه عسگری با تبیین، تحلیل حقایق و رویدادهای تاریخی و بررسی علمی و عقلانی شبهات مطرح شده از حوزه اسلامی پاسداری می‌کردند و کسانی که به چنین مقام و جایگاهی دست می‌یابند مقام‌شان برتر از کسانی است که با کفار در جبهه نبرد مقابله می‌کنند زیرا اینها مرزداران اندیشه و تفکر اهل بیت(ع) هستند و علامه عسگری در پیشاپیش علمای بزرگوار شیعه قرار داشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی شخصیت علامه عسگری را متفاوت و متمایز در میان علمای اسلام و پاسداران اندیشه دینی دانست و خاطرنشان کرد: علامه مهدی آصفی در تحلیل شخصیت علامه عسگری می‌فرمایند گرامیداشت علامه عسگری گرامیداشت یک شخصیت نیست بلکه بزرگداشت علم و تحقیق و اندیشمندانی است که در تفکر شیعه گام‌های بلندی برداشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقدامات علامه عسگری در جهان معاصر را قابل توجه و استثنایی دانست و تصریح کرد: وی بنیان احادیث جعلی را با ادله تاریخی و مستندات معتبر فرو ریخت، به گونه‌ای که بسیاری از محققان اهل سنت بر صحت کتب و اثار این شخصیت بزرگ اذعان و اعتراف داشته‌اند و علامه مصباح یزدی نیز همواره در بیانا‌ت‌شان از علامه عسگری به عنوان یکی از متفکران تأثیرگذار شیعه یاد کرده‌اند.

وی به ویژگی‌های اخلاقی علامه عسگری اشاره کرد و گفت: شجاعت فراموش‌نشدنی، ادب و متانت از ویژگی‌‌های بارز این عالم جلیل‌القدر است که اینها همه از ثمرات تربیت در مکتب اهل بیت است. اگر انسان‌ها خود را آراسته به اهل بیت (ع) کنند از سوی خداوند چنین ظرفیتی به دست می‌آورند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار کرد: امروز در دفاع از هویت اسلامی و ملی امت اسلام ملت ایران و پیروان تشیع پیشتاز هستند و توان مقابله با نظام سلطه غرب را دارند. در مکتب تشیع دانشمندان و متفکرانی همچون علامه عسگری تربیت شده است که کتاب‌های ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته که کسی همانند آنها را نمی‌تواند بنویسد و امروز جوانان ما با توجه به کتب و آثار متفکرانی همچون علامه عسگری باید در تمام عرصه‌ها پیشرو و پیشگام باشند.

شایان ذکر است، همایش بیداری اسلامی با موضوع گرامیداشت علامه 'سید مرتضی عسکری' همراه با تحولات جهان اسلام و ضرورت آشنایی ملت‌ها با مبانی مکتب اهل بیت21 مرداد در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 58792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha