نمایندگانی که به خیال واهی به نصیحت سفیر انگلیس پرداختند

کوچک‌زاده با اشاره به ارجاع مجدد طرح تجدیدنظر و کاهش روابط با انگلیس به کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی از نمایندگان به خیال واهی به نصیحت کردن سفیر انگلیس پرداختند اما من درخواست کاهش رابطه با انگلیس را دارم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی یکشنبه 28 آذر در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: بر اساس ماده 145 آیین‌نامه داخلی مجلس گزارش رد یا مسکوت ماندن یا تصویب، تغییر و تکمیل هر طرح یا لایحه که به کمیسیونی اجرا می‌شود نباید از یک ماه از تاریخ وصول به کمیسیون تجاوز کند.

وی اظهار کرد: 10 ماه قبل طرحی در رابطه با تجدیدنظر و کاهش رابطه با انگلیس از سوی جمعی از نمایندگان تهیه و به صحن علنی مجلس ارجاع شد اما مشخص نیست که چرا این طرح مجددا به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شده است.

کوچک‌زاده خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان به خیال واهی به نصیحت کردن سفیر انگلیس پرداختند و من به عنوان یک نماینده مردم حق دارم درخواست طرح تجدیدنظر و کاهش رابطه با انگلیس را داشته باشم.

وی در ادامه از وزارت امور خارجه خواست تا سفیر انگلیس را در کشورمان اخراج کند.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت در پاسخ به این تذکر کوچک‌‌زاده گفت: تذکر شما وارد است و این موضوع باید در اولین فرصت و ظرف یک ماه در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به رفتار خارج از اصول دیپلماتیک انگلیس طرح کاهش سطح روابط با این کشور باید در اسرع وقت در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گیرد و اگر این موضوع عملی نشد شما می‌توانید درخواست‌تان را به هیئت‌رییسه ارایه دهید.

پایان پیام/
 

کد خبر 5910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha