رشد ۶ درصدی اهدا کنندگان مستمر خون در قم

خبرگزاری شبستان:آمار اهدا کنندگان مستمر خون در استان قم از ۵۳ درصد به ۵۹ در صد رسیده که این رشد با لاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی انتقال خون،از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 32 هزار نفر داوطلب جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 28 هزار نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.

 

در ابان ماه سال جاری بیش از 3 هزار نفر از 3513 نفر داوطلب اهدا،موفق به اهدای خون شدندکه 6 دصد از این اهدا کنندگان را بانوان تشکیل می دادند.و در طول سال جاری 1471 نفر از اهدا کنندگان خون را بانوان تشکیل می دادند.

 

رشد 6 درصدی اهدا کنندگان مستمر ؛ تا ابانماه سال جاری اهدا کنندگان مستمر استان از 53 درصد سال قبل به 59در صد رسیده که این رشد با لاتر از میانگین کشوری است.

 

همچنین  بیش 4498 واحد خون و فراورده های خونی به بیمارستان های استان ارسال گردید.در ابانماه بالاترین گروه خون اهدای oمثبت 33% اهداکنندگان را تشکیل میدهدو بیشترین گروه خون مصرفی Aمثبت با 1194 واحد بوده است.

در روزهای سرد اهدای خون کاهش ولی نیاز به خون همیشگی است ؛در روزهای سرد سال بیماران را تنها نگذارید،

 

با شروع روزهای سرد میزان مراجعه به مراکز انتقال خون استان کاهش داشته است این در حالی است که نیاز بیماران به خون و فراورده های خونی همچنان ادامه دارد. باید به این نکته توجه داشت که با توجه به نیاز همیشگی بیماران به خون و فراورده های خونی ،انتقال خون استان با یک برنامه ریزی منظم و فراخوان های زمانبندی شده نیاز به خون را به اهداکنندگان اعلام و از آنها در خواست اهدای خون دوباره می نماید. همچنین در ادامه از هم استانی های عزیز خواست اهدای خون را در روزهای سرد فراموش نکنند تا انتقال خون قم مثل سال های قبل در تامین خون و فراورده های خونی برای بیماران به خصوص پلاکت که عمر نگهداری کوتاهی دارد دچار مشکل نشود. 

 

کد خبر 591033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha