تدبیر وزارت علوم برای مقابله با مقاله های جعلی

خبرگزاری شبستان:معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: آیین نامه ثبت را ابلاغ کرده ایم که همه ملزم هستند تا در ایرانداک ثبت کنند و اگر کسی می خواهد از مزایا قانونی و مالی استفاده کند باید مجوز ثبت را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، وحید احمدی، معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری درجمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار شبستان درباره ی 58 مقاله جعلی  ایرانی که در یکی از پایگاه های استنادی بین الملی  ثبت شده است گفت:توجه داشته باشید، در حال حاضر در مرحله اتهام است.

 

وی افزود: اسامی افراد و اتهام مشخص است، اما اینکه چه جرمی مرتکب شده اند و چه جریمه ای باید شوند، هنوز مشخص نیست. برای نمونه، باید مدرک فرد تعلیق شود یا اخراج شود، هنوز روشن نیست چراکه یک حالت قضایی دارد و باید دسته بندی شود.

 

احمدی تصریح کرد: اجلاس معاونین پژوهشی را مختص این موضوع برگزار خواهیم کرد و نهایتا چگونگی برخورد با تخلفات اخیر و همچنین اجرای آیین نامه  را دنبال کنیم.

 

 معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره ی برخورد با این تخلفات نیز خاطر نشان کرد: یکی از کارهای اساسی که انجام داده ایم این است که  مجلات خود را اجبار خواهیم کرد تا از نرم افزار های همانند جو استفاده کنند و برای پایان نامه نیز آیین نامه ثبت  را ابلاغ کرده ایم که همه ملزم هستند تا در ایرانداک ثبت کنند و اگر کسی می خواهد از مزایا قانونی و مالی استفاده کند باید مجوز ثبت را داشته باشد.

 

وی بیان کرد: این آیین نامه ابلاغ شده است که پایان نامه ها کنترل و شفاف سازی شوند، نهایتا به مدیران آموزش عالی نیز کمک می کند که در چه حوزه هایی برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنیم.

کد خبر 591277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha