امروز برای پژوهش ها متقاضی وجود ندارد

خبرگزاری شبستان: معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به میزان پژوهش های انجام شده در کشور و توجه به صنعت گفت: امروز به دلیل عدم توجه به مشکلات صنعت توسط پژوهش ها،  برای پژوهش ها متقاضی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسین امید، معاون اداری مالی وزارت علوم امروز ( 18 آذر) در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد گفت: استان یزد ظرفیت را دارد که در شاخص های علمی و پژوهشی کشور رتبه اول را کسب کند.

 

وی افزود: ما پژوهش هایی را انجام می دهیم اما در این راستا ممکن است متقاضی نداشته باشیم که این یکی از معضلات در کشور ما است.

 

معاون اداری مالی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در سال نزدیک به 50 هزار پژوهش انجام می دهیم در حالی که برای آن متقاضی نداریم.

 

امید تصریح کرد: یکی از کارکردهای هفته پژوهش علاوه بر معرفی پژوهش ها برتر، ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بخش های اجرایی و تولیدی است ولی این کافی نیست.

 

وی ادامه داد:مشکل بزرگ استان یزد در بخش آب است و مشکل صنایع استان نیز آب است و پیشنهاد ما این است که مجموعه ای در مورد کلان آب یزد مطالعه کند و ما نیز پیشگام شدیم زیرا کارهای استان یزد ناهماهنگ است و در یک پلان نیست و اینجا ارتباط بخش خصوص و دانشگاه شکل می گیرد.

 

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت:امروز مهمترین مصرف کننده آب در استان صنایع هستند و برای توسعه نیازمند آب هستند و اگر این اتفاق بیافتد که صنایع در این ایده کمک کنند بسیاری از مشکلات ما حل می شود و به بهره برداری مناسب می رسیم.

 

امید بیان کرد:اگر توجه به محققان و پژوهشگران شود به خوبی می توان مشکلات را حل کرد زیرا در این راستا محققان می توانند در زمینه مشکلات صنایع پژوهش انجام دهند.

 

کد خبر 592566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha