بررسی نسبت دانشگاه، فرهنگ و اجتماع

خبرگزاری شبستان: نشست تخصصی دانشگاه، فرهنگ و اجتماع با حضور اعضای پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نشست تخصصی «دانشگاه، فرهنگ و اجتماع» با حضور اعضای پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی امروز، یکشنبه، چهاردهم آذرماه برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، در این نشست دکتر جبار رحمانی، عضو هیات علمی پژوهشکده با عنوان «نقش دانشگاه در توسعه فرهنگی و اجتماعی» و دکتر سیدمحمود نجاتی حسینی، همکار پژوهشی این مرکز علمی با موضوع «مسائل فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی ایران» سخنرانی کردند.

 
رحمانی در  ابتدا به رسالت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در فهم و ارزیابی و سیاستگذاری آموزش عالی ایران و اهمیت این نشست های استانی اشاره کرد و گفت: مساله امروز ما توجه به وجه تربیتی و فرهنگی آموزش عالی و تاکید بر دانشگاه به مثابه نهادی فرهنگی است.
 
 
این گزارش می افزاید: نجاتی حسینی نیز به مسائل و ابعاد فرهنگی و اجتماعی دانشجویان اشاره و تاکید کرد: لازم است مساله فرهنگی و اجتماعی دانشجویان به دقت تعریف شود. در این مفهوم مسائل فرهنگی زندگی دانشگاهی و رابطه دانشگاه و جامعه اهمیت و اولویت دارد.
 
 
وی خاطرنشان کرد: این مسائل را می توان از منظرهای مختلف بررسی کرد. مثلاً بر اساس نوع دانشگاه یعنی دولتی، آزاد، پیام نور و علمی- کاربردی و ماهیت مسائل اجتماعی و فرهنگی یا اثر نظام آموزشی یعنی حضوری، نیمه حضوری و از راه دور و نوع سازمان دانشگاهی دولتی، غیرانتفاعی و خصوصی بر مسائل فرهنگی و اجتماعی اثرگذار است.
 
HyperLink
کد خبر 591450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha