جشنواره ایده‌های قرآنی راهی برای تقویت حضور قرآن در فضای عمومی جامعه است

خبرگزاری شبستان: رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به بی مهری انسان ها نسبت به قرآن کریم گفت: هدف جشنواره ایده های قرآنی جریان سازی و رونق بخشی به محصولات فرهنگی قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان٬ حجت‌الاسلام محمد قطبی در نشست خبری با رسانه های اصفهان  با بیان اینکه نخستین جشنواره ایده‌های قرآنی در اصفهان برگزار می شود گفت: در جامعه امروز نسبت به قرآن همت والا به خرج نداده ایم و نسبت به این کتاب آسمانی بی مهری کرده ایم.

 

 وی ادامه داد: قرآن، فرهنگی در سطح جهانی است که قابلیت تجلی و ظهور جهانی دارد و به اعتقاد شیعیان برترین فرهنگ است.

 

حجت الاسلام قطبی با اشاره به اینکه قرآن نقطه عطف احساس و عقل است تصریح کرد: قرآن سند قطعی تمدن آینده بشریت است و به همین جهت باید قرآن در متن زندگی وارد شود.

 

وی تاکید کرد: ضعف حضور قرآن در فضای عمومی جامعه به خوبی به چشم می خورد و در بخش محصولات فرهنگی قرآنی بسیار کم کار کرده ایم.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در استان اصفهان با بیان اینکه کالا و ابزاری که در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی به جامعه کمک کند نداریم، افزود: هدف جشنواره ایده های قرآنی جریان سازی و رونق بخشی به محصولات فرهنگی قرآنی است.

 

رييس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان اظهار داشت: یک محصول قرآنی پدیده ای است که می تواند سطح دسترسی مردم را به قرآن گسترش دهد و جشنواره ايده هاي قرآني با هدف جریان سازی در ساخت و توسعه محصولات اسلامی و رونق بخشی به سطح کیفی و ضریب تاثیر خدمات قرآنی برگزار مي شود.

 

حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه هیچ محدویتی برای شرکت افراد در جشنواره ایده های قرآنی وجود ندارد، گفت: ایده قرآنی می توانند در عرصه هایی چون کمک آموزشی، چند رسانه ای، مکتوب، اسباب بازی و سرگرمی، هدایا و تزئینات، نرم افزاهای تحت وب، الگوهای فرهنگ سازی، نمادهای شهری، آئین ها و مناسک و ... ارائه شوند.

 

حجت‌الاسلام قطبی تاکید کرد: از ایده پردازان برتر در قالب های مادی تقدیر و از اين ایده حمایت مادی مي شود، اگر ایده ای توسط ايده پرداز قابل پيگيري نبود، در جهت جذب سرمايه گذار تلاش مي شود و یا كمك مي شود در فن بازار ایده های قرآنی ثبت و آنرا به فروش برساند، ایده های قابل فرایند ثبت ایده را طی خواهد کرد.

 

رييس دفتر تبليغات اسلامي اصفهان گفت: تا 15 بهمن ماه فرصت ارسال ايده وجود دارد و علاقمندان مي توانند از طريق سايت دفتر تبليغات اسلامي www.morsalat.com در اين جشنواره شركت كنند.

 

 

کد خبر 591523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha