بالغ بر ۳۵ درصد دانش آموزان یزدی در فضای غیر ایمن درس می خوانند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به ایمن سازی مدارس گفت: بالغ بر ۳۵ درصد دانش آموزان یزدی در فضای غیر ایمن درس می خوانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احمد شیرزاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد امروز ( 15 آذر ) در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد گفت: گرچه استان یزد از آموزش خوب برخوردار است اما فضای آموزش آن نابرخوردار است و در مقایسه با استان های دیگر نا برخوردار است.

 

وی افزود: بالغ بر 35 درصد دانش آموزان یزدی در فضای غیر ایمن درس می خوانند و علی رغم حضور خیرین ما با این مشکلات مواجه هستیم و از جمله استان های مشکل دار در فضای فرسوده آموزشی و پرورشی و ورزشی هستیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: ما باید در وهله اول به نگهداری و حفظ فضاهای موجود توجه کنیم و در بحث ایمن سازی مدارس نیز این را مورد توجه قرار داده ایم.

 

شیرزاد تصریح کرد:ساختمان های یزد بیشتر خشت و گلی است و در سال گذشته هر دو ماه یک مدرسه کنار گذاشته شد و نیازمند همکاری مسئولان استانی و کشوری هستیم.

 

وی ادامه داد:بسیاری از مجتمع ها به فکر فضای آموزشی نبوده اند و گرچه خیرین حمایت می کنند اما برای سال های بعد با مشکل روبرو خواهیم شد و ممکن است در سال های آینده مجبور شویم که مدارس را به صورت شیفت اداره کنیم.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: اعتبارات ملی جوابگوی مشکلات ما در استان نیز بلکه باید به صورت ویژه به استان توجه شود تا بتوانیم توسعه فضای آموزشی را داشته باشیم.

کد خبر 591687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha