توانمندی های معلولان آستارایی به نمایش گذاشته شد

خبرگزاری شبستان: به مناسبت روز جهانی معلولین، توانمندی های معلولان آستارایی در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، توانمندی های معلولان آستارایی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان به نمایش گذاشته شد.

 

در این نمایشگاه آثار زیبای نقاشی و تولیدات دستی از ۳۶ معلول مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی سامان و سارا در معرض دید عموم گذاشته شده است.

 

این نمایشگاه با هدف اصلاح دید و نگرش عمومی در خصوص عدم کارایی معلولان، بالابردن سطح آگاهی جامعه در زمینه توانمندی معلولان و خودباوری در بین معلولان برپا شده است.

 

این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی معلولین و به همت مرکز توانبخشی توانخواهان ذهنی سامان و سارا و با همکاری اداره بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است.

 

نازنین شهبازی، رییس اداره بهزیستی بندر آستارا در حاشیه برپایی این نمایشگاه، اظهارکرد: ارائه آموزش های هنری به معلولان علاوه بر ارتقا سطح روحیه نشاط در این افراد زمینه های لازم را برای حضور مثمر ثمر آنان در جامعه فراهم می‌کند.


وی افزود: برپایی نمایشگاه از آثار خلق شده توسط افراد معلول فرصت مناسبی برای عرضه و شناساندن توانایی های این افراد به سایر افراد جامعه و ایجاد اعتماد به نفس برای این قشر آسیب پذیر است.

 

شهبازی خواستار ارائه کمک های نقدی و غیر نقدی خیران به معلولان شد و گفت: معلولان استعدادهای زیادی دارند و باید با حمایت از آنان استعدادهایشان را شکوفا کنیم.

کد خبر 591875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha