افزایش ۱۰ برابری اعتبارات مسکن روستایی/۳۵۰ هزار خانوار در مسکن نامناسب زندگی می کنند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد کشور، از ۱۰ برابر شدن اعتبارات این نهاد در بخش مسکن روستایی خبر داد و اضافه کرد: از مجموع یک میلیون و ۷۰۰ خانوار تحت حمایت، ۱۰ درصد فاقد مسکن مناسب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد کشور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( رحمه الله تعالی علیه ) کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از امدادگران امروز ( 21 آذر ) با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

 

ابراهیم بازیان، مدیر دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد کشور در این دیدار به توجه ویژه کمیته امداد در این دوره از فعالیت خود بر بحث تامین مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: با در دستور کار قرار گرفتن و توجه ویژه به مسکن مددجویان، شاهد تلاش مضاعف در این خصوص در همه استانها هستیم و این توجه نسبت به سال های قبل کاملا مشهود است.

 

بازیان، با بیان اینکه اعتبارات این نهاد در بخش مسکن روستایی 10 برابر شده، اضافه کرد: از مجموع یک میلیون و 700 خانوار تحت حمایت کمیته امداد در کشور، 10 درصد که بیش از دو سوم آنها روستایی و در مناطق محروم کشور هستند فاقد مسکن مناسب هستند و 350 هزار خانور در مسکن نامناسب زندگی می کنند.

 

وی خواستار نگاه تشویق گونه و ارشادگونه روحانیت در جامعه در خصوص  ورود خیران به سمت تامین مسکن مددجویان شد.

 

فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( رحمه الله تعالی علیه ) کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از خدمات عمرانی ارائه شده در استان در سال جاری، یکی از مهم ترین برنامه های کمیته امداد را تامین مسکن مددجویان عنوان کرد و گفت: بیش از 900 عملیات عمرانی با اعتبار 50 میلیارد ریال امسال برای مددجویان اجرایی شده، هرچند نیازها بسیار بیشتر است.

 

وی گفت: در استان از مجموع کل خانوارهای تحت حمایت، پنج هزار خانوار مسکن مناسب ندارند و تامین مسکن آنان اعتبار زیادی را می طلبد و در این زمینه نیازمند یاری خیرین و نیکوکاران هستیم.

کد خبر 593149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha