نمایشگاه دستاوردهای کانونهای مساجد خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر برپا می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه استانی دستاوردهای کانونهای فرهنگی هنری استان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار امروز (۲۴ آذر) در نشست با مدیران کانونهای معین استان خراسان جنوبی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت، میلاد پیامبرگرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق(علیه السلام) اظهار داشت: رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) پیامبر مهربانی، رحمت و عطوفت است.

 

وی با تاکید بر اینکه این مهربانی و عطوفت پیامبر اسلام فراگیر بوده و تنها مختص مسلمانان نبود، افزود: بر اساس آنچه از زندگی این پیامبر عظیم الشان آمده است هیچ کس در سلام کردن بر ایشان سبقت نگرفته است.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رسالت های پیامبر گرامی اسلام، تکمیل مکارم اخلاق بود، تصریح کرد: حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و امام علی (علیه السلام) در طول سالهای بعثت رسول گرامی اسلام یار و همراه همیشگی ایشان بودند.

 

 

وی به سوء استفاده دشمنان اسلام از چهره رحمانی رسول گرامی اسلام اشاره کرد و با تاکید بر اینکه امروز استکبار جهانی تلاش می کند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کند، گفت: مسلمانان باید دقت کنند که امروز افرادی که مسلمانان را با بدترین شرایط می کُشند، نه شیعه و نه سنی هستند،‌بلکه تربیت شدگان استکبار جهانی هستند.

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه با اشاره به لزوم وجود کانونهای فرهنگی هنری معین در شهرستان های استان اظهار داشت: ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد با توجه بر لزوم چابک سازی در بدنه کانونهای فرهنگی هنری پیشنهاد به انتخاب یک کانون معین در هر شهرستان کرده است.

 

وی گفت: بر این اساس،‌ مدیران کانونهای معین هر شهرستان در یک بازه زمانی تعیین شده و بر اساس برنامه ارائه شده به دبیرخانه استان، در کانونهای فرهنگی هنری حضور یافته و ضمن عرض خداقوت، از برنامه ها و اقدامات انجام شده، بازدید شود.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی خطاب به مدیران کانونهای معین گفت: در تمامی بازدیدها بر تعامل سازنده بین مدیران کانونهای فرهنگی هنری با امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج و هیات امنا تاکید شود.

 

وی هدف از بازرسی از کانونهای فرهنگی هنری را مچ گیری ندانست و افزود: در این بازرسی ها تلاش شود که نقاط ضعف و قوت شناسایی و بعد از آن با برگزاری جلسات، نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت،‌ تقویت شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار کانونهای فرهنگی هنری معین را بازوی دبیرخانه مساجد ذکر کرد و گفت: تا ابتدای اسفندماه امسال مدیران کانونهای معین باید از ۷۰ درصد کانونهای فرهنگی هنری شهرستان خود بازدید کنند.

 

وی بر انتقال حقایق بعد از بازرسی ها به دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری تاکید کرد و ادامه داد: بعد از بازدید از کانونها، اطلاعات حاصل شده باید در سامانه ثبت شود.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه استانی دستاوردهای کانونهای فرهنگی هنری استان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: در بازدید از کانونها این مهم اطلاع رسانی شود تا دستاورهای مختلف کانونهای فرهنگی در زمینه های مختلف تابلو، فرش،‌حوله بافی،‌معرق و ... برای این نمایشگاه جمع آوری شود.

 

 

محمدحسین غریب حسینی کارشناس برنامه ریزی و توسعه دبیرخانه مساجد استان هم دراین جلسه گفت: کمک به تهیه و ارائه گزارشات از وضعیت کانونها به صورت فصلی، برقراری ارتباط مستمر بین کانون- اداره ارشاد و دبیرخانه، زمینه سازی جهت تاسیس و کارآمدی کانونها در شهرستان ها، گسترش فرهنگ مشارکت همکاری، رقابت و توسعه فعالیت های فرهنگی هنری در بین کانونها، اطلاع رسانی برنامه های محوری دبیرخانه از قبیل ۱۸ اسفند، مدهامتان،‌اوقات فراغت . ... را از جمله وظایف مدیران کانونهای معین ذکر کرد.

 

وی جمع آوری مستندات و گزارش کار کانونها، طرح ها و ایده ها با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های هر شهرستان را از دیگر وظایف مدیران کانونهای معین ذکر کرد و اظهار داشت: تا پایان بهمن ماه امسال باید از ۷۰ درصد کانونهای فرهنگی هنری سطح استان بازدید شود.

 

 

محمدرضا نخعی پور کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی هم در این جلسه بر راه اندازی هسته های پژوهش در ۱۰ درصد از کانونهای سطح استان تا پایان امسال تاکید کرد و گفت: هسته های پژوهش استان تا پایان امسال به ۵۴ هسته می رسد.

 

وی به فعالیت ۴۵ خانه نور در سطح استان اشاره کرد و گفت: دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری استان از پژوهش های با موضوع مسجد و نماز حمایت ویژه می کند.

 

 

غلامرضا صحرایی کارشناس اداری مالی دبیرخانه مساجد استان هم در این جلسه بر نصب برچسب اموال تاکید کرد و از مدیران کانونهای معین خواست در صورت معیوب بودن تابلوی کانون، حتما موضوع را به حوزه اداری مالی گزارش دهند تا نسبت به تعویض آن اقدام شود.

 

 

زهرا رجایی مقدم کارشناس فرهنگی هنری دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی نیز به تشریح مهمترین جشنواره ها، برنامه های ابلاغی و مباحث مربوط به کتابخانه های باز و مخزن دار مساجد پرداخت و گفت: کانونهایی که آمادگی تاسیس گروههای سرود و یا را تئاتر دارند اطلاع دهند تا در سامانه ثبت و بعد از آن حمایت شود.

 

وی همچنین خواستار معرفی کانونهایی که فصل نامه،‌ ماهنامه و یا گاهنامه دارند به دبیرخانه کانونهای مساجد استان شد.

 

زینب رمضانی دبیر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی هم در این جلسه با تبرک فرارسیدن ۱۷ ربیع الاول میلاد رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق (علیه السلام) گفت: مدیران کانونهای معین شهرستان های استان مهمترین ظرفیت ها و توانمندی های کانون شهرستان را شناسایی و به این خبرگزاری به منظور انعکاس فعالیت ها اطلاع دهند تا در صورت داشتن ارزشهای خبر در خبرگزاری شبستان منعکس شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 594060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha