کیفیت در پژوهش فدای کمیت نشود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ضرورت پژوهش گفت: کیفیت در پژوهش فدای کمیت نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز(۲۸ آذر) در دیدار جمعی از اعضا یکم اندیشه ورزی و پژوهشگران سپاه الغدیر استان یزد با وی اظهار داشت: با اشاره به اینکه در روایتی از امام سجاد(ع) داریم که کار خوب به زیاد انجام دادن نیست بلکه مهم خوب انجام شدن کار است، گفت: گاهی انسان کار زیاد انجام می دهد، مطالعه زیاد می کند اما دقت در کار و مطالعه وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به ضرورت توجه به عمق مطالب به ویژه مطالب دینی افزود: گاهی مطالعه را آرام تر نجام می دهد ولی فکر، دقت را در آن لحاظ می کند و همین موضوع سبب می شود که دقت وی بهتر شود.

 

ناصری با اشاره به دورانی که در عربستان زندان بوده، گفت: در دورانی که زندان بودم، قرآنی گرفته بودم و به مطالعه می پرداختم، در این ایام گاهی می شد که یک آیه بیش از 2 ساعت وقت من را می گرفت و می دیدم که هرچه روی آن فکر می کنم باز بهتر و بیشتر مواردی به ذهن من وارد می شود.

 

وی عنوان داشت: یک زمانی در اوایل انقلاب و در جنگ و در سپاه برای رزمندگان صحبت می کردم و یکی از حرف های من این بود که همیشه این تفنگ ها دست شما نیست و در آینده این تفنگ ها باید به قلم، تحقیق و کار تبدیل شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: به ویژه کسانی که مقداری درس خوانده بودند و درس را رها کرده بودند، اصرار می کردم که حتما شما باید به دنبال تکمیل درس هم باشید و همین تعبیر را داشتم که تفنگها را باید به قلم و فکر تبدیل کرد.

 

کد خبر 594891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha