اولویت بندی موضوعات فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، مهمترین وظیفه کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به آسیب های اجتماعی توسط کانون ها گفت: اولویت بندی موضوعات فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، مهمترین وظیفه کانون های مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد روز گذشته ( 30 آذر) در نشست رابطین منطقه ای خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) گفت: در جامعه امروز ما مسجد کارکردهایی دارد که ناشناخته است و خوشبختانه بعد از انقلاب در زمان های مختلف ما از این کارکرد مساجد استفاده می کنیم و باید آنها را احیا کنیم.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بسیار خوبی است که ما می توانیم در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام برداریم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: ما باید موضوعات مختلف در جامعه را در کانون های فرهنگی هنری اولویت بندی کنیم به خوبی می توانیم با تمرکز بیشتر فعالیتهای اثر بخش داشته باشیم و باید توجه داشته باشیم که در کشور نیز این اتفاق افتاده است.

 

غیاثی تصریح کرد: با توجه به رشد آسیب های اجتماعی اخیرا مسئولان کشور جلسات اختصاصی با مقام معظم رهبری داشتند و گزارشاتی را در این خصوص به ایشان ارائه کردند و در این راستا مقام معظم رهبری نیز چهار آسیب ابلاغ کردند که ما میتوانیم با اولویت بندی بر روی آنها کار کنیم.

 

وی ادامه داد: بحث خانواده از جمله اولویت هایی است که ما باید بدان بپردازیم تا منشا آسیب پذیری طلاق ها و بسیاری از مشکلات را مشخص کرده و برای حل آن ها تلاش کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ما علم را از آموزه های غربی بایستی جدا کنیم زیرا آموزهای آنها به درد ما نمی خورد اما در بخش علمی ما باید از آنها استفاده کنیم.

 

غیاثی بیان کرد: مشکل اصلی امروز ما عدم آگاهی جوانان است که می توانیم با جذب جوانان در کتابخانه ها و مساجد آگاهی آنها را افزایش دهیم.

 

وی ادامه داد: بحث حاشیه نشینی از جمله مشکلات دیگری است که ما باید در جامعه بدان توجه داشته باشیم زیرا بسیاری از این فسادها در حاشیه نشینی ایجاد می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: اعتیاد نیز از دیگر مسائل است که به عنوان ام المفاسد شناخته می شود و با توجه به موقعیت استان یزد این مواد مخدر در حال افزایش است که در این زمینه نیز ما باید کار کنیم.

 

غیاثی خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم این مباحث را اولویت بندی کرده و با محوریت خانواده روی آنها کار کنیم بسیاری از آسیب ها را کاهش خواهیم داد و مهم این است که آسیب ها و خسارت ها را به حداقل برسانیم.

 

وی ادامه داد: در مهارت های زندگی بسیار زیاد باید کار شود که کانون های مساجد می توانند نقش موثری داشته باشند و این تخصصی شدن کانون ها نیز میتواند بسیار اثر گذار باشد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تولید محتوا در فضای مجازی از مواردی است که خواهران می توانند در کانون های مساجد به نحوی در راستای ارزش های اسلامی ایجاد کنند و در قالب حدیث و روایت و نکات اخلاقی بزرگان ارائه کنند زیرا اثر بخشی آنها در جامعه بسیار زیاد است.

 

غیاثی بیان کرد: ما باید فارغ از اختلاف نظرهای سیاسی در راستای تحکیم بنیاد خانواده و جامعه گام برداریم و با آموزه های اخلاقی و دینی بر روی جوانان کار کنیم.

کد خبر 595622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha