آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستای فاقد آب در استان یزد

خبرگزاری شبستان: کارشناس مدیریت بحران استان یزد با اشاره به آبرسانی به روستاهای استان یزد در فصل تابستان گفت: در تابستان امسال آبرسانی به بیش از ۳۰۰ روستای فاقد آب در استان یزد انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احمد آخوندی کارشناس مدیریت بحران استان یزد امروز (5 دی) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: استان یزد 17 سال است که طبق آمار جز استان های خشکسال و کم بارش است که ما باید با بررسی های منظم بحران آب و میریت آب را مورد توجه قرار دهیم.

 

وی افزود: در قسمت بحران آب ما زیاد نمیتوانیم فعالیت کنیم ولی در قسمت مدیریت آب میتوانیم فعالیت های متعددی داشته باشیم تا اثرات خشکسالی کمتر شود و آب های موجود را بتوانیم مدیریت کنیم.

 

کارشناس مدیریت بحران استان یزد تصریح کرد: امسال بارش از اول سال زراعی چهار و چهار دهم میلیمتر بوده که در همین موقع سال گذشته بیش از 19 میلیمتر بارش داشتیم که درصد تغییر بلند مدت منفی 80 درصد بوده که آمار وحشتناک بوده است.

 

آخوندی ادامه داد: ما در کشور شاهد کمبود بارش بودیم اما استان یزد نیز نسبت به سال گذشته بسیار کاهش داشته ایم  و خسارت سال گذشته حدود هشت هزار میلیارد ریال در بخش های کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست داشتیم.

 

وی افزود: ما در مدیریت بحران به بحث نحوه اطلاع رسانی به مردم باید توجه داشته باشیم که پیشنهاد دوره آموزشی ویژه خبر رسانی در مدیریت بحران را داریم.

 

کارشناس مدیریت بحران استان یزد گفت: ما چهار طرح خطرپذیری در کشور داریم که خشکسالی، زلزله و سیل و گردو غبار هستند که استان ها موظف شدند تا ستاد ویژه ای برای آنها داشته باشند.

 

آخوندی بیان کرد: استان یزد در زمینه گرد وغبار بیشتر منشا درونی دارد که برای آن ستاد تشکیل شده است و طرح جامع منشا یابی ریزگردهای استان بر اساس تفاهم نامه ای انجام داده ایم و تمامی مناطق مستعد در استان نیز شناسایی شده است و در بحث بعدی نیز اقدام در این زمینه است.

 

وی افزود: بالغ بر 300 روستای استان یزد در فصل تابستان امسال آب نداشتند که آب رسانی سیار برای آنها انجام شد.

 

کد خبر 596572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha