بخشی از عوارض ساخت و ساز شهرداری صرف کمک به مدارس شود

خبرگزاری شبستان: شهردار یزد با بیان اینکه ۵ درصد عوارض ساخت وساز شهرداری به آموزش و پرورش پرداخت می شود گفت: بخشی از این مبلغ صرف کمک به مدارس نیازمند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور تمام اعضای شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه 5 درصد از محل عوارض ساخت و ساز شهرداری مربوط به آموزش و پرورش است، گفت: مدارس دولتی با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در طول هفته تعدادی از مدارس دولتی به شهرداری و شورای شهر مراجعه می کنند و تقاضای کمک برای رفع مشکلات مدارسشان را دارند که با توجه به این که 5 درصد عوارض ساخت و ساز مربوط به آموزش و پرورش است باید از این محل پرداخت شود.

 

وی گفت: نکته مهمی که در زمینه این مبلغ باید به آن توجه شود این است که این 5 درصد اصلا به حساب شهرداری واریز نمی شود بلکه به صورت مستقیم به آموزش و پرورش تحویل و نحوه پرداخت آن توسط شورای آموزش و پرورش استان یزد مشخص می شود.

 

عظیمی زاده گفت: در حال حاضر عمده این مبلغ در زمینه هزینه های جاری مصرف می شود و کمتر به هزینه های عمرانی و پروژه های عمرانی مدارس اختصاص پیدا می کند لذا با توجه به اینکه بخش مهمی از مشکلات مدارس مربوط به عمرانی است، به نظر می رسد باید تصویب شود که سه درصد از این بخش به پروژههای عمرانی و 2 درصد هم مربوط به هزینه های جاری هزینه شود تا این مشکلات کمتر شود.

 

شهردار یزد تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که می توان در این زمینه دید این است که 50 درصد از نیاز پروژه های عمرانی مدارس توسط مدرسه، والدین، سازمان نوسازی مدارس، آموزش و پرورش یا بخشهای دیگر تامین شود و بعد از آن شهرداری با پرداخت 50 درصد دیگر اقدام به فعالیت در مدرسه کند، به این صورت اداره کل نوسازی مدارس ترغیب به حضور در این بخش می شود. 

 

کد خبر 597308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha