فلسفه ارزیابی کانون های مساجد بهبود آنها است/۹ دی یادآور حماسه مردمی دفاع از ولایت

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه ۹ دی سالروز یادآوری حماسه مردمی در دفاع از ولایت است، افزود: فلسفه ارزیابی کانون های مساجد اصلاح و بهبود وضعیت آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد حسین عبداللهی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی امروز( ۹دی) در جلسه توجیهی بازدید از کانون های مساجد استان که با حضور مسئولین مناطق ویژه و جمعی از مدیران کانون های مساجد همراه بود ضمن گرامیداشت یوم الله حماسه ۹ دی گفت:نهم دی یادآور حماسه مردمی که در دفاع از نظام و ولایت فقیه به پا خواستند و یک بار دیگر به دشمنان اثبات کردند که از ارزش های انقلاب، نظام و ولایت دفاع می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در پاسداشت این روز حماسه آفرین برنامه های با شکوهی در جای جای ایران اسلامی برگزار می گردد، افزود:مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی همراه با دیگر اقشار مردم در برنامه های متعدد، سخنرانیهای روشنگرانه و راهپیمایی این روز حضوری فعال دارند.

 

عبداللهی با بیان اینکه ما هم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان وظیفه داریم نسبت به توطئه دشمنان مقابله کنیم، اظهار داشت:فتنه تمام نشده و همچنان ادامه دارد و فتنه گران آتش زیر خاکستر هستند و هر زمان که امکان فراهم شود فتنه گران حاضر خواهند شد و این ملت غیور ایران است که باید آگاهانه و همیشه در صحنه حضور داشته باشد تا دشمن نتواند به ارزش های انقلاب و ولایت آسیب رساند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با تاکید بر اینکه بررسی عملکر کانون ها یک ضرورت است، ادامه داد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی دبیرخانه استان هدایت، حمایت و نظارت بر کانون ها است لذا بخش نظارت باید مورد توجه جدی باشد زیرا بررسی شاخص های عملکرد فواید و ارزش های بسیاری را به دنبال دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه بازدید توسط کانون های معین، مسئولین مناطق ویژه کانون های نظارت و ارزشیابی، رابطین کانون و یا رابط اداره فرهنگ و ارشاد یک شهرستان که طرف قرارداد با دبیرخانه استان هستند انجام می شود، بیان کرد:فلسفه وجودی نظارت و ارزیابی از کانون ها اصلاح و بهبود آنها است و اگر نظارت وجود نداشته باشد مجموعه های تابعه کارایی لازم را نخواهند داشت.

 

عبداللهی هدف از بازدیدها را اصلاح امور و کسب اطلاعات دقیق از فعالیت های کانون های مساجد عنوان کرد و افزود:در حال حاضر تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از مرز ۱۷۰۰ عبور کرده است ضمن اینکه در سال جاری دبیرخانه استان تصمیم گرفت موضوع بازدید از کانون های را به مناطق ویژه و شهرستانها واگذار نماید.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال جاری علاوه بر ثبت نرم افزاری اطلاعات کانون ها در بانک اطلاعاتی دبیرخانه استان باید در سامانه ستاد عالی هم ثبت بشود، گفت:باید تلاش شود در یک بازه زمانی معین ۷۰ درصد از کانون های استان مورد بازدید قرار بگیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه هزینه بازدیدها بعد از تحویل نتایج به ستاد عالی پرداخت می شود، خطاب به حاضرین اظهار داشت:در بازدیدها محور صحبت ها با مدیر کانون، امام جماعت مسجد و یا اعضاء هیئت امناء فقط همان سوالات پرسش نامه باشد و خارج از این موضوعات صحبتی با افراد یاد شده انجام ندهید ضمن اینکه اگر در بازدیدها نکات ویژه ای در فعالیتهای کانون های مشاهده شد به دبیرخانه استان منعکس نمایید.

 

عبداللهی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم یک کار جهادی انجام دهیم، گفت: همه ما معتقدیم کانون های فرهنگی هنری ظرفیت بسیار خوبی است و اگر کانونی در یک روستا و یا حاشیه شهر ایجاد کنیم مشکلات فرهنگی بسیاری از خانواده ها قابل حل خواهد بود.

کد خبر 597787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha