بزرگداشت حماسه ۹ دی  پاسداری از بصیرت و شعور سیاسی ملت ایران است

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا با بیان اینکه ملت ایران در ۹ دی شکوهمندترین آزمون خود را به نمایش گذاشت، تاکید بر حراست از حماسه ۹ دی را پاسداری از بصیرت، آگاهی و شعور سیاسی ملت ایران دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در میدان انقلاب از 9 دی به عنوان حرکتی مبتنی بر اندیشه، عقلانیت و بصیرت ملت ایران یاد کرد و با استناد به آیه شریفه « أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا »، خاطرنشان کرد: در این آیه سه واژه با سه پیام متفاوت، الهام بخش و راهگشا وجود دارد.

 

وی به تفسیر این آیه که می فرماید: « اهل ایمان باید در برابر سختی ها و بلایا صابر باشند »، افزود: صبر بسیار مهم است، اما آنچه که گره گشاست و راه حرکت و اقتدار اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی را هموار می کند، صبر جمعی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی صبر جمعی را بر دونوع صبر داخلی و صبر خارجی دانست و اظهار داشت: صبر داخلی در حوزه اندیشه، تفکر، اجرا و مدیریت راه را برای اقتدار جامعه همواره می سازد و صبر خارجی نیز صبور بودن در برابر دشمن است.

 

دفاع مقدس ثمره تفکر قرآنی بود

 

وی از دفاع مقدس به عنوان ثمره این تفکر قرآنی نام برد و عنوان کرد: دشمن با همه توان به میدان آمد که انقلاب و نظام نباشد اما مردم با ایستادگی هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی خود را به نمایش گذاردنند و دشمن را مجبور به قبول شکست کردند.

 

نائب رئیس دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادگی نمی کردیم، امروز ملت عراق در برابر استکبار و گروه های مزدور نمی ایستاد، لبنان به نماد مقاومت ملت عرب تبدیل نمی شد و حلب نیز پیروز اندیشه برآمده از آموزه های اسلام ناب در برابر تفکرات انحرافی نبود.

 

وی به پیام سوم این آیه شریفه که می فرماید: « مردان و زنان باایمان بالاترین سطح ارتباط را داشته باشند » اشاره و بیان کرد: مردان و زنان مومن باید بالاترین قدرت دفاعی را برای دفاع از هویت اسلامی انقلابی و سرزمین خود داشته باشند و برای رسیدن به آن باید قوای نظامی هماهنگ و تحت فرماندهی واحد عمل کنند.

 

اقتدار ایران قدرت نظامی استکبار را در منطقه مهار کرده است

 

ابوترابی به تعامل و هماهنگی امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، پدافند هوایی و قدرت موشکی بازدارنده نظام جمهوری اسلامی اشاره و اذعان کرد: این همراهی قدرتی را به وجود آورده که به تعبیر مقام ارشد اطلاعات ارتش آمریکا، قدرت نظامی استکبار در منطقه را مهار کرده است.

 

وی با اذعان به این مطلب که این قدرت نظامی ایران بود که آمریکا نتوانست در خلیج فارس آشوب به راه بیندازد، گفت: این قدرت،  امنیت را برای کشورهای حاشیه خلیج فارس به ارمغان آورده و همسایگان ما بدانند که ایران اسلامی در اندیشه تقویت امنیت منطقه است.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه واژه «رابطوا»، یعنی مردم با رهبر خویش پیوندی استوار و محکم داشته باشند، تاکید کرد: در جامعه اسلامی امت و امام باید در بالاترین سطح از پیوند، اقتدار و ثبات باشند.

 

جامعه مقتدر محصول پیوند امت با امام است

 

وی تصریح کرد: پیوند امت با امام، جامعه را به یک جامعه مقتدر و هماهنگ تبدیل می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این نکته که در جریان فتنه سال 88 هر سه حوزه مد نظر این آیه شریفه مورد تهدید قرار گرفت، به تعبیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با فتنه 88 که فرمودند: به گمان من مهمترین هدف از حوادث دوران فتنه این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازد که نتوانستند، اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف استکبار و همراهان آگاه و ناآگاه داخلی این بود که انسجام ملت را مورد تهدید قرار دهند.

 

وی، ایجاد شکاف در بین آحاد جامعه و رابطه امت با امام را از دیگر اهداف فتنه برشمرد و یادآور شد: دشمن همواره در طول دوران شکل گیری انقلاب، دوران خلق نظام اسلامی، دفاع مقدس و همه ادوار تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی، درصدد بوده که رمز وحدت، اقتدار و پیروزی ملت ایران که همان پیوند استوار امت با رهبری است این نکته کلیدی را مورد هدف قرار دهد.

 

 

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوا با اشاره به اینکه دشمن با گام برداشتن در این راه، به دنبال هموار کردن مسیر تفرقه و خلق ناامنی در جامعه اسلامی بود، اضافه کرد: هدف دیگر در فتنه این بود که امنیت کشور مورد تهدید قرار گیرد.

 

ایران اسلامی نماد امنیت در دنیاست

 

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی نماد امنیت نه تنها در منطقه بلکه در دنیایی است که آمریکا آن را به سمت ناامنی سوق داده اند، تصریح کرد: داعش که امروز برای جهان تهدیدی جدی است محصول سازمان سیا و موساد است. سرویس های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی این جریان پلید و پرخطر را خلق و امروز جهان با آسیب های آن روبروست.

 

ابوترابی، هدف دیگر فتنه را ارائه تصویری بی ثبات از ایران در رسانه ها و خلق امید در قلب دشمنان نظام ذکر کرد و گفت: اما ملت بزرگ ایران در 9 دی به پا خواست و شکوهمندترین آزمون خود را به نمایش گذاشت و تیرخلاص بر قدرت های بیگانه و امال داخلی آنان زد.

 

وی افزود: مردم با حضور یکپارچه در کنار رهبر و آرمان های حیات بخش امام توانستند وحدت ملی، انسجام اسلامی، بصیرت سیاسی و حضور بهنگام در دفاع از انقلاب، اسلام و حاکمیت بلامنازع جمهوری اسلامی و افزایش اقتدار امت و امام را به نمایش بگذارند.

 

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: این حرکت عزت بخش برخواسته از بصیرت و درک زمان که متکی بر ایمان و بصیرت و اراده ملت و اراده خدا بود راه را برای خلق اقتداری نوین برای انقلاب اسلامی هموار نمود و کاخ آمال دشمن را ویران و غبار یاس و نومیدی بر جبهه دشمنان انقلاب ریخت.

 

وی تاکید بر حراست از 9 دی را پاسداری از بصیرت، آگاهی و شعور سیاسی ملت ایران دانست و بیان کرد: ملت ایران در 9 دی سال 95 همچنان بر پیوند استوار خویش با رهبری و آرمان های امام پای می فشارد.

 

اقتدار امروز ایران دستاورد ایستادگی بر سر اصول است

 

ابوترابی، اقتدار مثال زدنی امروز ایران که به یک قدرت بزرگ منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده است را دستاورد ایستادگی ملت بر سر اصول و ارزش های انقلاب برشمرد و تصریح کرد: ایستادگی در برابر نظام سلطه امروز ایران اسلامی را به یک قدرت بزرگ سیاسی امنیتی و نماد اقتدار و امنیت تبدیل کرده است.

 

وی افزود: ما در سایه ایستادگی در برابر نظام سلطه می توانیم راه را برای وحدت امت اسلام و اقتدار جبهه مقاومت اسلامی و افزایش اقتدار ملت ایران هموار کنیم.

 

با خلق حماسه اقتصاد مقاومتی در مسیر افزایش قدرت گام بر خواهیم داشت

 

نائب رئیس مجلس نهم با بیان اینکه امیدواریم با خلق حماسه اقتصاد مقاومتی در مسیر افزایش قدرت گام برداریم از مسئولان و آحاد ملت و قوای سه گانه خواست از همه ظرفیت ها برای خلق اقتصاد مقاومتی مبتی بر تولید، دانش، فناوری های نوین، اراده ملت، مدیریت مصرف راه را برای ریشه کنی فقر و بی عدالتی از جامعه اسلامی هموار کنند.

 

وی تاکید کرد: همه باید در مسیر مبارزه با انواع فساد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی همه با هم هماهنگ و همراه قدم برداریم و این مهم در سایه تحکیم پیوند امت با امام محقق خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 597806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha