توجه به مفاهیم قرآن بر معرفت معنوی جامعه می افزاید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با تاکید بر ضرورت ترجمه آیات در کنار قرائت قرآن، گفت: توجه به مفاهیم قرآن بر معرفت معنوی جامعه می افزاید.

آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه قرآن کریم استان به خبرنگار شبستان گفت: برپایی نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان زمینه ای فراهم می سازد تا خانواده ها برای آموزش معانی و مفاهیم قرآن کریم بیشتر ترغیب شوند.

 

آیت الله باریک بین با تاکید بر ضرورت ترجمه آیات در کنار قرائت قرآن، خاطرنشان کرد: توجه به مفاهیم قرآن بر معرفت معنوی جامعه می افزاید.


وی با اشاره به اهمیت گسترش برنامه ها و فعالیت های قرآنی در ادارات، اظهار داشت: قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت بشر باید سرلوحه تمام برنامه ها و کارهای فردی و اجتماعی ما قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان به نقش خانواده ها در آموزش قرآن به نسل نوجوان و جوان اشاره کرد و افزود: خانواده ها باید فضای قرآنی را در خانه حاکم کنند تا فرزندانی مطابق با آموخته های قرآنی پرورش دهند.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در این سه دهه‌ای که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد اگر ما از اول انقلاب روزی یک آیه به فرزندانمان یاد داده بودیم امروز شاهد ورود قرآن به عرصه زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه در تمامی قشرها بودیم و قرآن این گونه مهجور نمی‌ماند.


گفتنی است، نهمین نمایشگاه قرآن کریم در فضایی به مساحت هفت هزار مترمربع در 82 غرفه در سرای سعدالسلطنه برپا شده و انواع کتاب ها و نرم افزارهای قرآنی، کتاب ها دینی و ادعیه با 10 تا 15 درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه می شود.


نهمین نمایشگاه قرآن کریم تا ( 26 مرداد) سال جاری از ساعت 17 تا 24 آماده بازدید علاقه مندان است.

 

پایان پیام/

کد خبر 59932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha