چگونه آمریکا می تواند سقوط کند؟

ایالات متحده آمریکا برای حفظ خود دست آویزی جز اقتصاد و پول ندارد اقتصادی که تحقیقات اخیر نشان می دهد از پایه وابسته به سایر کشورها است و آمریکا در این باره هیچ استقلالی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، داستان پیدایش ایالات متحده آمریکا به کمتر از دو صده گذشته بر می گردد، کشوری فاقد منابع طبیعی چشم گیر و فرهنگ وتمدن دراز مدت، اما همین کشور در طول دهه های اخیر که به حدود پنج یا شش دهه بر می گردد توانست قدرت امپریالیستی خود را به حمایت ثروتی باد آورده بر کشورهایی چون کشورهای قاره اروپا حاکم کند و یا برخی کشورهای دیگر را مستعمره خود کند اگرچه در این زمینه ناتوان تر از سایر استعمارگران عمل کرده است.
پس مبرهن است که پیدایش و تجلی آمریکا به عنوان ابر قدرت جهان وابسته به ثروتی کلان است که این روزها با حضور بحران اقتصادی لاینحل دچار تزلزل شده است که نشان می دهد سقوط این ثروت مستقیما به سقوط آمریکایی که هیچ خزانه ای جز پول ندارد و به اسطه جنگ هایی که به راه انداخته هیچ کشوری حاضر نیست از آن دفاع کند با سقوط اقتصادی سقوط هویت نیز را شاهد خواهد بود.
جالب است بدانیم که اقتصاد و این ثروت کلان در حال از دست رفتن آمریکا از کجا آمده و چگونه حفظ شده است.
چندی پیش خبر بحران اقتصادی هالیوود بلافاصله بعد از سونامی ژاپن منتشر شد که این سازمان قدرتمند آمریکایی را به شدت تحت تاثیر گذاشت، واقعیت اینگونه هویدا شد که در پی این سونامی یک کارخانه سونی تولید نوار فیلم کاملا تخریب شده است که منبع اصلی تامین حلقه های فیلم هالیوود بوده است اقتصاد هالیوود به قدری وابسته به این کارخانه است که ادامه کار او را با اختلال روبرو کرده است.
صنعت تلویزیون آمریکا امروز جزوه ورشکسته ترین ارگانها است که در کنار سایر شرکت های ور شکسته قرار گرفته است.
گذشته از بحران اقتصادی بانک های آمریکا که به محض اطلاع سرمایه گذاران از خبر ورشکستگی آنها این سرمایه گذارن داخلی و خارجی پولهایشان را از حسابهای بانکی خالی می کردند بخش عمده اقتصاد آمریکا وابسته به سرمایه گذاری هایی است که این کشور در کشورهای خارجی کرده است یا قرارداد هایی که آمریکا در تامین همه نیازهای خود از مواد غذایی دارویی ،پوشاک و لوازم خانه و غیره با شرکت های خارجی بسته است تامین می شود.
در واقع آمریکا هرگز قدرت تولید ندارد حتی برای تامین نیازهای خود و بر خلاف باور غلطی که جا افتاده است این کشور همه نیارهای خود را از طریق واردات تامین می کند و هرگونه اختلالی در روند تامین این نیاز این کشور را با بحرانی جدی روبرو می کند چرا که این کشور هرگز خاصیت خودکفایی ندارد.
به عنوان مثال در سال 2004 آمریکا با بسته شدن کارخانه واکسن سرماخوردگی در انگلیس دچار بحران دارو و انتشار سریع بیماری آنفولانزا در کشور شد.
باری لین از اتحادیه نیو آمریکا شوک های صنعتی آمریکا را از سال 1999 مورد مطالعه قرار داده است از زمانی که قطعات رایانه در تایوان تولید می شد و بعد از زمین لرزه بزرگ در این کشور صنعت رایانه در آمریکا به شدت سقوط کرد.
باری لین ثابت می کند که وابستگی آمریکا در صنعت به جهان از جمله دلایل اصلی تزلزل و نقصان اقتصادی این کشور است و مشکل بزرگ دیگر نبود شم اقتصادی در میان راهبران سیستم اقتصادی آمریکا است چرا که عمدتا سیاستمداران طراح اقتصاد در آمریکا هستند.
جالب است که همه سرمایه ای آمریکا به هر طریقی به دست می آورد صرف برنامه های سیاسی یا جنگی می کند و هرگز سرمایه را صنعت تولید و کارآفرینی هزینه نمی کند.
به این ترتیب هر جای دنیا با مشکل اقتصادی روبرو شود یک پای اقتصاد آمریکا صد در صد فلج می شود.
دارو، نیروی برق و مواد غذایی در راس سایر نیازهای آمریکا وابسته به سایر کشورها است،لین در این باره اظهار کرد: صد در صد نیاز اسید آسکوربیک آمریکا از چین تامین می شود ماده حیاتی برای استفاده در داروها که بازار نه چندان خوشایند آن امروز آمریکا را با بحران داروی سرطان روبرو کرده است.
به گزارش آلتر نت، کشوری که جز اقتصاد وابسته هیچ سرمایه ای برای نجات خود از انواع بحران ها را ندارد و در دوران بحران اقتصادی یعنی تنها دلیل استمرارش قرار گرفته باید یا خود را برای نابودی آماده کند یا راه دیگری برای نجات از این شرایط بیابد.

 

کد خبر 59987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha