مسئله آب به بحرانی خطرناک تر از داعش تبدیل شده است

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان فارس، بحران آب را یکی از چالش های کشور دانست و گفت: متاسفانه بحران آب از بحران های امنیتی منطقه مانند داعش حادتر و تبعات آن شدیدتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس، بحران آب را یکی از چالش های کشور دانست و گفت: همه اذعان دارند که بحران آب یک مسئله جدی است بحث از مسائل تئوری و نظری عبور کرده به خصوص با این خشکسالی ها از یک طرف و برداشت های بی رویه از سفره ها باعث شده کشور و مردم با چالش جدی آب روبه رو شوند امروز در بسیاری از استان ها تامین آب شرب مشکل پیدا کرده است و به چالش امنیتی تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در استان فارس در برخی مناطق جنوب از 2 سال گذشته آب شرب جیره بندی شده است، افزود: همین وضع روز به روز تشدید می شود متاسفانه بحران آب از بحران های امنیتی منطقه مانند داعش حادتر و تبعات آن شدیدتر است.

 

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه متاسفانه عمق فاجعه هنوز برای بسیاری از مسئولین جا نیفتاده است، اظهار داشت: در فارس برخی شهرستانها عمق چاه های مجاز و غیرمجاز به 400 متر رسیده و از این رو مسئله آب یک مسئله و چالش جدی امنیتی و اجتماعی تبدیل شده است و برخورد با این پدیده حاد اراده و احساس مسئولیت و پاسخگویی همه مسئولان را می طلبد و هیچ مسئول و مقامی نمی تواند پاسخگو نباشد.

 

القاصی مهر با تاکید بر اینکه در حال حاضر 19 هزار حلقه چاه غیر مجاز در فارس وجود دارد که این رقم بسیار نگران کننده است، افزود: در 9 ماهه ابتدایی سال، 2 هزار و 600 چاه توسط امور آب و با کمک نیروی انتظامی پر شده است.

 

 

کد خبر 600047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha