رونمایی از سردیس کربلایی کاظم ساروقی در استان مرکزی

به مناسبت میلاد با سعادت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) سردیس کربلایی کاظم کریمی ساروقی، حافظ کل قرآن در استان مرکزی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این مراسم که در مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، گفت: کربلایی کاظم کریمی ساروقی یک روستایی عامی بود که با ایمان به خدا و حرکت در صراط مستقیم مشمول لطف پروردگار شد.


وی با اشاره به اینکه کربلایی کاظم یک روستایی بی سواد و ساده بود، افزود: این انسان وارسته به برکت تمسک به قرآن و اهل بیت عصمکت و طهارت(ع) یک شبه به خواست پروردگار حافظ قرآن شد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، ادامه داد: حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم در همان زمان توسط علما و مراجع برجسته دین مبین اسلام مورد آزمون قرار گرفت و به تایید ایشان در آمد.


آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: کربلایی کاظم کریمی ساروقی شخصیتی معنوی بود که زکات مال خود را پرداخت کرده و با اخلاص و ایمان راسخ به دیگر دستورات دین مبین اسلام عمل می کرد.


وی با بیان اینکه داستان حافظ قرآن شدن این شخصیت برجسته باید برای همه به ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی بازگو شود، گفت: همگان باید با این معجزه قر ن آشنا شوند.


در ادامه این مراسم اسماعیل کریمی ساروقی، فرزند ارشد کربلایی کاظم ساروقی نیز گفت: کربلایی کاظم مرد بزرگی بود که باید داستان زندگی او را همه بدانند.


وی با اشاره به اینکه زندگینامه ایشان باید در کتاب های درسی درج شود، افزود: همه باید بدانند که کربلایی کاظم یک انسان بی سواد بود که قرآن کریم به یک باره در محل امامزادگان 72 تن ساروق به ایشان آموخته شد.

 

گفتنی است، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان و مردم شهر اراک برگزار شد، سردیس کربلایی کاظم به دست اسماعیل کریمی ساروقی پسر ارشد وی رو نمایی شد و همچنین لوح یادبودی به ایشان اهدا شد.


پایان پیام/

کد خبر 60030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha