بحران طبقاتی در آمریکا :40 در صد ثروت در دست یک در صد جمعیت

مالکیت بیش از 40 در صد ثروت آمریکا از سوی یک در صد از یهودیان ثروتمند فاله طبقاتی در این کشور را به مرحله لحرانی رسانده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، ثروتمندترین آمریکایی ها که تنها یک در صد کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند حدود یک چهارم کل در آمد کشور را به خود اختصاص داده و در حقیقت حدود 40 در صد از ثروت کشور را در اختیار دارند.
این یک در صد در واقع همان یهودیان وابسته به قدرت های صهیونیستی هستند که با در اختیار داشتن جریان های سیاسی و اقتصادی آمریکا کنترل این کشور ر ا در اختیار
وقتی که ازصهیونیست ها می گوییم در واقع از جریانی صحبت می کنیم که همیشه باعث فاسد، بی عدالتی و استثمار بوده است.
امروز نیز در امریکا مثلث قدرت (ثروت، رسانه و سیاست) در دست یهودی هاست و عملا آمریکا دومین کشور اشغال شده توسط اسرائیل بعد از فلسطین است.
نابرابری ثروت در آمریکا امروزه به بیشترین حد خود در یک قرن گذشته رسیده است و فاصله طبقاتی میان ثروتمندترین افراد و طبقه فقیر و متوسط در 30 سال اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.
در همین حال در حال حاضر شدید ترین بحث ها بر سر افزایش سقف بدهی و کاهش بدهی های 14 تریلیون دلاری در میان مقامات آمریکایی در جریان است.
در حالی که روز به روز بر ثروت ثروتمندان افزوده می شود حقوق طبقه فقیر و متوسط ثابت و در حال رکود باقی مانده و بیکاری به بیش از 9 در صد رسیده است.
در این بحران مالی و طبقاتی، جمهوری خواهان و دموکرات ها در حال کشمکش بر سر کاهش بودجه برنامه های مربوط به امور بازنشستگان و امور بهداشتی هستند که ستون اصلی شبکه امنیتی اجتماعی جامعه می باشند.
بحث مربوط به بودجه و اقتصاد کشور از جمله مهمترین بحث ها در مبارزات انتخاباتی سال 2012 آمریکا میان دموکرات ها و جمهوری خواهان خواهد بود.
بنابر گزار ش الجزیره ،ایالات متحده آمریکا در تاریخ خود تا کنون شاهد چنین دو دستگی عمیق سیاسی و اقتصادی میان دو حزب مهم جمهوری خواه و دموکرات نبوده است.
 

کد خبر 60188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha