فرش دستباف، نمادی از اقتصاد مقاومتی در استان یزد/ تولیدات قمات شناسنامه دار شد

خبرگزاری شبستان: تولیدات فرش های دستباف یکی از راهکارهای توسعه اقتصاد مقاومتی در جامعه و راهی برای رشد اقتصادی جامعه در شرایط مختلف است.

خبرگزاری شبستان - یزد:

 

شرایط اقتصادی و اجتماعی امروز با توجه به تلاش دشمنان در راستای گوشه گیر کردن ایران، بسیار پیچیده شده است به نحوی که هر روز دشمنان سعی دارند تا فشار را بر مردم ایران بیشتر کنند.

 

اما در این جهت راهکارهای متفاوتی در مقابله با آنها وجود دارد که مقام معظم رهبری به خوبی این راهکارها را برای ما نشان داده اند که اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین تاکید ایشان است که هر ساله بر اساس اهمیت آن، نامگذاری سال نیز بر همین نام انجام شده است.

 

امروز در جامعه بهترین موارد را می توانیم در اقتصاد مقاومتی مشاهده کنیم که دولت و مردم نیز روز به روز بر اهمیت ان واقف می شوند.

 

در این راستا افزایش صنایع دستی توانسته جای خود را باز کند و اهمیت خود را در بخش اقتصاد مقاومتی افزایش دهد.

 

صنعت تولید فرش یکی از صنایعی است که به خوبی نمادی برای اقتصاد مقاومتی است که در کشور رشد کرده و به نحوی اهمیت دارد که میتواند صادرات کشور و ورود ارز را به کشور داشته باشد.

 

استان یزد نیز یکی از استان هایی است که در صنعت فرش اقدام به تولید کرده و حتی صادرات کشور را نیز به خود اختصاص داده است و به خوبی در این صنعت رشد کرده است.

 

یکی از راه های شناخت این صنعت در استان برپایی نمایشگاه فرش است که روزهای گذشته نیز این استان شاهد حضور این صنعت در استان است.

 

این نمایشگاه از 21 دی ماه در استان آغاز به کار کرد که مسئولان استانی و کشوری نیز از این نمایشگاه بازدید کردند و مردم استان نیز با حضوری پرشور از آخرین دستاوردهای این صنعت در استان آگاه شدند.

سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: استان یزد در صنعت فرش به خوبی جای خود را در کشور باز کرده است به نحوی که اکنون بیش از 40 هزار بافنده در استان یزد حضور دارند.

 

وی افزود: یکی از تولیدات مهم استان در زمینه فرش دستباف است که توانسته در سطح جهان نیز این برند را نشان دهد و روز به روز نیز با مرغوب شدند مواد خام و اولیه توان رقابت را با کشورهای مختلف جهان پیدا کرده است.

 

محمد مهدی نبی زاده، رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: استان یزد با قریب 40 هزار بافنده جز ۱۰ استان برتر در زمینه هنر صنعت فرش کشور است و در چند سال گذشته حرکت‌ های خوبی در فرش استان ایجاد شده و تولیدات و طرح‌ های متنوع در رج شمارهای ۲۵ تا۵۰ رج توسط بافندگان یزدی تولید می‌ شود.

فرش قمات یکی از فرش هایی است که با برندی جهانی مربوط به استان یزد است که در این نمایشگاه نیز غرفه خود را با فرش های دستباف نقش بندی کرده بود.

 

این فرش دسباف یکی از برندهای استان یزد است که توانسته در سطح کشور سطح کیفیت خود را به رخ بکشد و در نمایشگاه بین المللی قم نیز رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

 

محمد شکاری دهج، رئیس خانه هنرمندان قالیباف استان یزد که به عنوان مسئول فرش قمات یزد نیز توانسته این برند را در سطح کشور نشان دهد با اشاره به بازدید پرشور مردم از این فرش دستباف گفت: در عرصه بین‌المللی و شناسنامه ‌دار شدن فرش‌های تولیدی با برند قمات، از تاکیدات ما است که معتقدیم همه تولیدکنندگان فرش استان یزد باید به سمت بین‌المللی کردن تولیدات خود بروند.

 

لازم به ذکر است این نمایشگاه در فضای قریب به سه هزار مترمربع در قالب ۷۵ غرفه با حضور تولیدکنندگان مناطق مختلف کشور از جمله یزد، تبریز، تهران، شیراز، کرمان، قم، اصفهان، کاشان، مشهد و غیره برگزار شد.

کد خبر 601896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha