چالوس میزبان جشنواره قرآنی زلال وحی ویژه دهه فجر

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران از برگزاری جشنواره قرآنی زلال وحی در دوبخش خواهران و برادران به میزبانی دستگاه فرهنگ و هنر شهرستان چالوس در سی وهشتمین بهار انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

احدجاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز(5بهمن) با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی در راس امور فرهنگی هنری قرار دارد به خبرنگار شبستان گفت: طی سال به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی جشنواره ها و همایش هایی با موضوع قرآن و عترت ویژه گروه های مختلف سنی به همت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان برگزار می شود.

 

وی به برگزاری موفق هفته قرآن و عترت با بیش از 200برنامه در سطح استان در سال گذشته اشاره کرد و از برگزاری جشنواره قرآنی زلال وحی در دوبخش خواهران و برادران به میزبانی دستگاه فرهنگ و هنر شهرستان چالوس خبر داد.

 

جاودانی با بیان اینکه این جشنواره در ایام الله دهه فجر امسال در شش محور و یک  موضوع ویژه «قرآن از نگاه قرآن» برگزار خواهد شد، گفت: گسترش اطلاعات و مباحث کاربردی قرآن، تقویت محتوای برنامه های قرآنی، گسترش بهره برداری از معارف ناب و مفاهیم بلند قرآن، تلاش در جهت ترویج غیرمستقیم آموزه های قرآنی، زمینه سازی انس و الفت مخاطبان با قرآن، بسترسازی مناسب به منظور تدبر و عمل به آموزه های وحیانی قرآنی از سوی مکاتبان، تعظیم شعائر الهی و تشویق فعالان مراکز قرآنی شهرستان، معرفی توانمندی های فعالان حوزه علوم قرآنی شهرستان، ترویج و تبلیغ قرآن و مفاهیم و معارف آن در شهرستان، گفتمان قرآنی دربین اقشارمختلف جامعه، ایجادتحرک و انگیزه قرآنی درمیان دستگاه ها، نهادها و...شهرستان اهداف این جشنواره معرفی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره قرآنی به همت یک تیم شورای سیاستگزاری با ریاست امام جمعه محترم شهرستان چالوس برگزار خواهد شد، افزود: همچنین مدیرکل ارشاداسلامی استان و رئیس اداره ارشاد اسلامی چالوس به ترتیب به عنوان نایب رئیس و دبیر این شورا معرفی شدند.

 

جاودانی، سبک زندگی و قرآن(شیوه های هدایت بشر از منظرقرآن، فلاح و خسران بشر از منظر قرآن، معیارهای محبوبیت و مغضوبیت از منظر قرآن، عزت نفس از منظر قرآن، اضطراب و راههای درمان آن از منظر قرآن، مهارت های زندگی از منظر قرآن)، جامعه و فرهنگ از منظر قرآن(جامعه آرمانی از منظر قرآن، آثاراجتماعی دین از منظر قرآن، عوامل اعتلا و انحطاط جامعه از منظر قرآن، اصول و مبانی امربه معروف و نهی از منکر از منظر قرآن) را از جمله محورهای این جشنواره برشمرد.

 

وی ادامه داد: خانواده و قرآن(خانواده مطلوب و آرمانی از منظر قرآن، حقوق متقابل اعضای خانواده از منظر قرآن)، حقوق بشر و قرآن(حریت از منظر قرآن، حقوق متقابل انسان از منظر قرآن)، اقتصاد و قرآن(اعتدال سازی از منظر آموزه های قرآنی، اقتصادمقاومتی از منظر قرآن، قسط و عدل از منظر قرآن)، هنرو قرآن(هنر تسبیح در قرآن، زیباشناسی در قرآن، زیباشناسی خلقت از منظر قرآن) از دیگر محورهای جشنواره قرآنی زلال وحی به میزبانی شهرستان چالوس اعلام شده است.

 

جاودانی یادآورشد: برپایی نمایشگاه قرآنی، خوشنویسی نسخ، ثلث، نستعلیق، شکسته نستعلیق، تذهیب، نقاشی، نمایش تئاتر با موضوع قرآنی، شب شعر در دانشگاه طبرستان بعنوان برنامه های جانبی این جشنواره تدارک دیده شده است.

 

وی با بیان اینکه رشته های این جشنواره در بخش برادران شامل: قرائت تحقیق بالای 16سال، قرائت تحقیق زیر 16سال، قرائت ترتیل بالای 16سال، تواشیح بالای 16سال، تواشیح زیر 16سال، اذان بالای16سال، اذان زیر 16سال، حفظ 10جزء، حفظ5جزء، حفظ یک جزء زیر 16سال می شود، افزود: متسابقین خواهر نیز در رشته های قرائت تحقیق بالای 16سال، قرائت تحقیق زیر 16سال، قرائت ترتیل بالای 16سال، حفظ10جزء، حفظ5جزء، حفظ یک جزء زیر 16سال در این جشنواره حضور می یابند.

 

جاودانی اظهار داشت: اختتامیه مسابقات 17بهمن ماه جاری بعد ازاقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع چالوس با حضور قرآنیان، مسئولین و قاری ممتاز بین المللی برگزار می شود.

کد خبر 603923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha