اهمیت ندادن به نماز مشکلات بسیاری همراه دارد

خبرگزاری شبستان: مشاور معاون وزیر کشور با تاکید بر اقامه نماز اظهار کرد: اهمیت ندادن به برپایی نماز مشکلات بسیاری را برای انسان به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت ‌الاسلام حسین قربانلو، مشاور معاون وزیر کشور، امروز(۵ بهمن‌) در همایش سراسری نماز استان خوزستان اظهار کرد: در حکومت دینی باید احیا و اقامه نماز سرلوحه کار مدیریتی و مسئولان قرار گیرد.

 

وی با اشاره به برخی آیات قرآنی که بر اقامه نماز تاکید دارند، افزود: در آیات قرآن کریم حدود ۱۰۰ مورد کمتر یا بیشتر به نماز اشاره شده و اقامه عنصر اصلی در انجام این فریضه الهی است.

 

حجت ‌الاسلام قربانلو با اشاره به اینکه واژه «اقیموا» به معنای اقامه نماز با نشاط است، اذعان داشت: خداوند انسان را از حالت سستی و کسالت در نماز برحذر می ‌دارد؛ نماز افزون بر آنکه قیام و نشاط می‌ خواهد نیازمند حفظ و مراقبت است و باید از این ستون مراقبت کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: اقامه غیر از مراقبت است و باید به هر دو توجه کرد همچنین در قرآن شاخص هایی برای اقامه نماز بیان شده که شرط صحیح و کامل بودن نماز است و آن این است که به هر میزانی که انسان مرتکب گناه نشود نماز وی مقبول خواهد بود.

 

مشاور معاون وزیر کشور بیان کرد: اگر مراقبت و حفظ  در نماز نباشد، به همان میزان نماز لطمه می بیند و از سویی  لذتی که افراد اهل نماز می ‌چشند غیر از این است که نماز تنها بازدارنده از گناه باشد و لذت بالاتری را می چشند.

 

وی با اشاره به آیه دو سوره مریم اظهار کرد: در این آیه مشخص می‌ شود یک ذکر عام و یک ذکر خاص وجود دارد به طوری که در این آیه به ذکر خداوند نسبت به بنده اشاره شده که این ثمره نماز است.

 

کد خبر 604125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha