برگزاری مسابقه تصحیح قرآن در غرفه سازمان دارالقرآن کریم

مسئول غرفه سازمان دارالقرآن کریم، گفت:این غرفه در نمایشگاه قرآن مسابقه ای از قرآن های قبل از صدور مجوز به عنوان تصحیح را با هدف آشنایی مردم با اغلاط قرآن برگزار می کند.

سعید تواضعی، مسئول غرفه سازمان دارالقرآن کریم در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، پیرامون مسابقه تصحیح که در غرفه این سازمان برگزار می شود، به خبرنگار شبستان گفت: یکی از وظایف سازمان دارالقرآن کریم نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم است و تمام انتشارات برای چاپ وانتشار قرآن باید از این سازمان مجوز اخذ کنند.

وی افزود: این مجوز در این راستا صورت می گیرد که قرآن هایی که در کشور چاپ می شود دارای اغلاط نباشد به همین منظور ناشران نمونه ای از قرآنی را که می خواهند چاپ کنند. همراه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان تحویل می دهند و سازمان توسط مصححین نمونه قرآن ها را تصحیح می کنند که پس از رفع اغلاط در صورتی که نمونه قرآن آنها مشکلی نداشته باشد مجوز چاپ به آنها داده می شود.

تواضعی، با اشاره به اینکه نحوی تصحیح قرآن یکی از وظایف این سازمان است گفت: در این راستا سازمان در قالب مسابقه ای با عنوان تصحیح در نمایشگاه قرآن صفحاتی از قرآن کریم که توسط ناشران به سازمان دارالقرآن کریم ارسال کرده اند و دارای اغلاط هستند را در مقابل بازدیدکنندگان این غرفه می گذارند و از آنها می خواهند که در فرمهای مخصوصی اغلاط این نمونه قرآن ها را استخراج و در این فرمها درج می کنند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در صورتی که 80درصد اغلاط را پیدا کنند هدیه دریافت می کنند.

مسئول غرفه سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به استقبال گسترده بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن از این غرفه گفت: برگزاری این مسابقه زمینه ساز فراهم شدن دقت مردم در خواندن قرآن می شود و به نوع خود می توان گفت مسابقه منحصر بفرد است.

پایان پیام/

 

کد خبر 60437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha