کانون های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت مناسب در راستای مشارکت مردم در فعالیت های فرهنگی در جامعه

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در راستای فعالیت های فرهنگی در استان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت مناسب در راستای مشارکت مردم در فعالیت های فرهنگی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد امروز ( 10 بهمن) در نشست کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور محمد رضا پیرنیا، مدیر عامل فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در راستای اهداف انقلاب اسلامی گفت: امروز از ابزار هنر میتوان به خوبی در زمینه فرهنگ جامعه استفاده کنیم.

 

وی افزود: یکی از راهبردهای غرب استفاده از ابزار هنر به منظور رسیدن به هدف خود است که در این راستا باید به بهترین نحو از این بخش استفاده کنیم.

 

حوتی نژاد خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که اتفاقات فرهنگی موجود در جامعه تنها توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام نمی شود بلکه بایستی کل استان و دستگاه ها با هم همکاری کنند  و خود را نیز در آن درگیر کنند تا بتوان فعالیت های مناسبی را در جامعه انجام داد.

 

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب فجر در استان یزد، نمایش فلیم های جشنواره « فیلم فجر»، فعالیت های فرهنگی هنری نمونه ای از این همکاری ها است که جهت مناسبی در راستای شناساندن ظرفیت استان یزد به کل کشور است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: نمایشگاه کتاب استان یزد در سال جاری نیز از هفته اول اسفندماه جاری آغاز به کار می کند و با بیش از 75 هزار عنوان کتاب و نزدیک به 500 ناشر داخلی  و 60 ناشر خارجی برگزار می شود.

 

حوتی نژاد ادامه داد: بزرگترین نهاد و پایگاه مردمی ما در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون های فرهنگی هنری مساجد است که نقطه قوتی برای ما است.

 

وی افزود:  ما باید به خوبی از این ظرفیت کانون های مساجد استفاده کنیم زیرا مشارکت مردم را به خوبی میتواند در برنامه های جامعه داشته باشد.

کد خبر 605279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha