حرکت‌های اسلامی در لوای قرآن عامل بیداری و تحول کشورهای اسلامی

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حرکت‌های اسلامی در لوای قرآن و عمل به فرامین و روح این کتاب مقدس با الگوبرداری از جمهوری اسلامی عامل بیداری جهان اسلام شد.

مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان پیرامون نقش قرآن در وحدت و بیداری مسلمانان به خبرنگار شبستان گفت: سال‌ها قبل یکی از سیاستمداران انگلیسی در پارلمان این کشور این کشور قرآن را عامل وحدت کشورهای مسلمان دانست و گفت اگر می‌خواهید کشورهای اسلامی را تحت سیطره خود درآورید قرآن را از بین آنها جمع کنید.

وی افزود: منظور از جمع کردن قرآن از بین مسلمانان، مفاهیم، روح و واقعیت قرآن بوده است نه خود کتاب قرآن. روح قرآن با عترت آمیخته و جداناپذیر است، تا اندازه‌ای نیز در این زمینه موفق شدند به طوری که انتشار و توجه به ظاهر قرآن در بین مسلمانان زیاداست ولی عمل به فرامین آن کم است.

 

چمران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود دریچه‌ای را به روی دنیای اسلام باز کرد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه آشنایی مسلمانان با قرآن فراهم شد و در حال حاضر که تا اندازه‌ای احکام اسلامی در ایران اجرا می‌شود، همین باعث تحول در دنیا و موجب بیداری جهان اسلام شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهید نواب صفوی در سال‌های 1322 در مصر که تازه حرکت‌های اخوان‌المسلمین در آنجا شکل می‌گرفت، آموزش نظامی می‌دیدند، همواره برتحرکات انقلابی در مصر و در لوای قرآن تاکید داشت. در حال حاضر که تحولاتی در کشور مصر رخ داده است به یادرهنمودهای شهید نواب صفوی می‌افتم، چرا که حکومت های دیکتاتوری مصر در زمان انور سادات و مبارک تلاش می‌کردند مردم مصر را از قرآن دور کنند.

 

چمران عامل حرکت‌های اسلامی مردم مسلمان جهان بویژه مردم مصر را به دلیل توجه به فرامین و انس با قران دانست و تصریح کرد: حرکت‌های اسلامی در لوای قرآن زمینه‌ساز پیروزی مسلمانان برحکومت های دیکتاتوری شد که در حال حاضر موج بیداری اسلامی در حال رسیدن به غرب آفریقا است.

وی ادامه داد: پس از فراگیر شدن موج بیداری اسلامی در کشور مصر نهضتی با عنوان توسل به ائمه (ع) در این کشور شکل گرفته است که امید است این حرکت‌ها و نهضت های امیدبخش در سایر کشورهای اسلامی نیز حاکم شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 60547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha