نمایشگاه بین المللی قرآن کریم چاشنی معنویت است

امام جمعه موقت تهران با بیان این که اگر فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی نباشد، خودبه خود مردم به قرآن و دین توجه نمی کنند، گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن چاشنی معنویت است.

حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مصاحبه اختصاصی با شبستان گفت: این گونه فعالیت ها می تواند باعث شکوفایی هرچه بیشتر قرآن در زندگی مردم شود.

وی افزود: اگر فعالیت های تبلیغی و ترویجی در عرصه قرآن نباشد خودبه خود افکار مردم به این سو نمی آید؛ زیرا این حرکت، حرکت به سمت بالاست و هل دادن می خواهد، بر خلاف مسائل دنیایی و شهوانی که سرازیری است و هل دادن نمی خواهد.

حجت الاسلام صدیقی برپایی نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه قرآن را چاشنی معنویت دانست و گفت: با این گونه فعالیت ها مردم ابتدا توجهشان به مسائل دینی جلب می شود و بعد می آیند و مطالعه می کنند و این مجموعه آغاز یک حرکت منطقی عقلانی معنوی می شود.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش قرآن در بیداری اسلامی منطقه خاطرنشان کرد: قرآن سلاح مسلمان ها و وسیله بیداری است؛ قرآن مبلغ ظلم ستیزی است؛ قرآن به بشر فکر می دهد تا غیر خدا را به عنوان رب خود قبول نکند؛ قرآن است که درس مبارزه با شرک و کفر و ظلم و عدوان می دهد.

وی تأکید کرد: آشنایی با قرآن باعث خیزش مسلمانان و حضور آنان در جبهه مقابله با افزون طلبی و استکبار است. قرآن بود که ملت ایران را بیدار و شاه را بیرون کرد و سپس این موج در منطقه اثر گذاشته است.

حجت الاسلام صدیقی گفت: امروز می بینیم حرکت های منطقه از نمازجمعه و کانون های قرآن شروع می شود و به وضوح نقش قرآن معلوم است. هر جا خیزش و مبارزه با ظلم هست تعلیمات قرآن حرف اول را می زند.

 

وی در پیامی به خبرنگاران سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: جهاد فعالان قرآنی جهادی معنوی، اخلاقی و فرهنگی است و خدا وعده داده است که «الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا»؛ کسی که در راه ما جهاد کند، آن ها را به راه های خود هدایت می کنیم، یعنی خدا پاداش چنین جهادی را باز کردن درهای خود بر روی مجاهد و دوستی با او عنوان کرده است.

حجت الاسلام صدیقی گفت: خوشا به حال شما که خدا دارد با شما رفاقت می کند و این افتخار و سربلندی است و هیچ افتخاری بالاتر از خدمت به قرآن نیست. خدمت به قرآن در خدمت خدا بودن است. قران احکام خداست؛ چه چیزی شیرین تر و دل انگیزتر از درخدمت احکام الهی بودن است.

وی عنوان کرد: امیدوارم خدا توفیق شکرگزاری به شما را دهد که شما را در میدان ترویج قرآن و خدمت به آن آورده است. خدا ان شاءالله کمکتان کند.

پایان پیام/

 

کد خبر 59633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha