قرآن در زندگی مردم ما مهجور است

رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با بیان این که بعد از انقلاب اسلامی در عرصه پژوهش قرآن خوب عمل کرده ایم، گفت: با این حال هنوز قرآن در زندگی مردم ما مهجور است.

حجت الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر نمی توانیم بگوییم که قرآن در عرصه پژوهش های قرآنی و عرضه محتوا، مهجور است، چون بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این عرصه شاهد شکوفایی هستیم.

وی وجه مهجوریت قرآن را در زندگی مردم دانست و گفت: ما راجع به قرآن زیاد حرف می زنیم، همچنین از قرآن زیاد مطلب می گوییم ولی باید این هنر را داشته باشیم که قرآن را را در زندگی مردم ببریم.

حجت الاسلام واعظی با اشاره به نقش حلقه های واسطه در جاری ساختن قرآن در متن زندگی مردم تصریح کرد: پژوهشگران قرآنی کارهای خوبی انجام می دهند و استخراج معارف می کنند، ولی رسانه ها، فیلم سازان، مبلغان دینی، معلمان و... که واسطه بین پژوهشگران و توده مردم هستند، ضعیف عمل می کنند.

 

رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه افزود: در حقیقت باید گفت در عرصه عرضه قرآن ضعیف عمل کرده ایم و باید این هنر را داشته باشیم که معارف را درخور پسند و درک مردم منتقل کنیم.

حجت الاسلام احمد واعظی با اشاره به فعالیت های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم که به امر و فرمان امام در اوایل پیروزی انقلاب تأسیس شد، نهاد بسیار جامعی است و از سه بعد آموزش، پژوهش و تبلیغ برخوردار است.

وی افزود: در بعد آموزش، دانشگاه باقرالعلوم(ع) یکی از مهم ترین نهادهای تحت پوشش ماست و آموزش های حوزوی، هنری، کاربردی، تبلیغی و... داریم.

حجت الاسلام واعظی با اشاره به بعد پژوهشی فعالیت های دفتر تبلیغات حوزه علمیه بیان کرد: کارهای گسترده ای در حوزه تولید محتوای دینی و پژوهش های بنیادین انجام می دهیم که دو نرم افزار تولیدشده در این مرکز را در همین نمایشگاه بین المللی قرآن رونمایی کردیم.

 

رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه با بیان این که در بعد تبلیغات، معاونت فرهنگی تبلیغی بار تبلیغات اسلامی را به عهده دارد، عنوان کرد: بوستان کتاب هم که ناشر زیرمجموعه دفتر تبلیغات است، چندین سال به عنوان ناشر برگزیده انتخاب شده است.

وی تولید نرم افزار را بخش جانبی دفتر تبلیغات دانست و گفت: نرم افزارهای تولیدی به عنوان پشتیان تبلیغ هستند و عمدتاً دفتر تبلیغات به تولید محتوا شناخته شده و تقریباً جزو نهادهای پیشرو در این زمینه است.

حجت الاسلام واعظی تصریح کرد: مثلاً مجلات دفتر تبلیغات از قدیم بوده اند و در حال حاضر 16 مجله، از کودک و نوجوان تا مجلات علمی پژوهشی، در این دفتر تولید می شود. همچنین هر سال چهل پنجاه کتاب جدید تولید می کنیم و برای اهل تحقیق روشن است که دفتر تبلیغات نهاد بسیار نوآوری است تا جایی که مقام معظم رهبری این نهاد را نماد روشنفکری حوزه دانسته است.

پایان پیام/
 

کد خبر 59610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha