لزوم ایجاد سپاه شکست ناپذیر قرآن در نبرد فرهنگ ها

قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به اهمیت حفظ قرآن و انس با این کتاب الهی تأکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حفظ قرآن برای ایجاد سپاه شکست ناپذیر قرآن در نبرد فرهنگ هاست.

به گزارش خبرنگار شبستان، سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، در نشست تخصصی بررسی و تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اساتید و قاریان قرآن کریم با محوریت حفظ قرآن، گفت: در سال های آغاز دور جدید انقلاب اسلامی که پس از جنگ تحمیلی و با حضور بسیجیان در فعالیت های فرهنگی کشور آغاز شد، نشر فرهنگ قرآنی جان تازه ای گرفت.

سرابی ادامه داد: فراگیر شدن روخوانی قرآن و آشنایی جوانان و نوجوانان بااستعداد با قرآئت و حفظ قرآن با تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال شد، اما هرگز جایگاه حقیقی خویش را پیدا نکرد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اوایل سال های دهه هفتاد اضافه کرد: ایشان از همان سال ها نگاه راهبردی به قرآن داشتند و کاملا احساس می شد که ایشان، افق گسترده ای از فعالیت های قرآنی پیش رو داشتند و تلاش می کردند تا اهمیت آن را برای مسئولان و اقشار مختلف مردم نیز روشن سازند.

 

این فعال قرآنی گفت: رسیدن به اهداف مقام معظم رهبری در عرصه قرآن، کاری مهم و دشوار است که نیازمند همت و عزم ملی است.
وی خاطرنشان کرد: در همان سال ها، مقام معظم رهبری، هدف فعالیت های قرآنی را تا جایی ترسیم کردند که هر کس در جامعه اسلامی ایران در برابر سخنی قرار گرفت، توانایی ارائه آن به آیات قرآن و درک درستی با غلطی آن را داشته باشد.

 

سرابی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ما آماج تهاجم فرهنگی و شبیخون غرب هستند، اظهار کرد: آمار گرایش جوانان ما به فرهنگ غرب، بسیار نگران کننده است و این شرایط اقتضا می کند برای مصونیت جوانان کشور، عزم ملی را جزم کنیم و برنامه های قوی و با پشتوانه داشته باشیم.
وی انس با قرآن را بهترین شیوه برای واکسینه کردن جوانان و نوجوان کشور در برابر انحرافات غربی دانست و افزود: لازمه تدبر در قرآن، حفظ آیات آن است و علاوه بر حفظ آیات، توجه به معانی عمیق آن ها نیز ضروری است.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن اضافه کرد: تطبیق عملکرد مسئولان فرهنگی کشور با آموزه های قرآن، آشنا ساختن مردم با آموزه های ناب قرآنی و توجه به نقش راهبردی قرآن در شناخت انحرافات و کج روی ها، عوامل اساسی در ایجاد سپاه شکست ناپذیر قرآن در نبرد فرهنگ ها هستند.
وی انس با قرآن و شناخت مفاهیم آن را با عنایت جدی به حفظ آیات قرآن میسر دانست و ادامه داد: منظور از حفظ آیات قرآن، حفظ طوطی وار نیست، بلکه حضور ذهن و توجه به دستورات قرآنی برای تشخیص سخن باطل از سخن حق است.

 

سرابی با یادآوری روایتی از معصومین(ع) گفت: آنان به ما امر کرده اند که حتی اگر سخنی از ایشان به دستمان رسید که با قرآن مغایر است، آن را بر دیوار بکوبیم؛ بنابراین ارائه سخنان و اتفاقات زندگی بر قرآن و چاره جویی از این کتاب الهی، هدف اصلی حفظ آیات آن است.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در طلیعه ماه مبارک رمضان برای جذب نوجوانان و جوانان به حفظ کلام وحی، اظهار کرد: سخن ایشان در راستای کلام ائمه اطهار(ع) است که آموزش قرآن را در کودکی و جوانی مورد سفارش قرار دادند و آن را آمیخته با گوشت و خون کودک دانستند.

 

قائم مقام شورای عالی قرآن در پایان سخنان خود تصریح کرد: جهاد امروز اهل قرآن، تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درباره قرآن است.

 

شایان ذکر است، در نشست تخصصی بررسی سند چشم انداز شکوفایی قرآنی، محمدزاده، مدیر شبکه رادیویی قرآن، دکتر کریم دولتی، رییس دانشکده علوم و فنون قرآن و دکتر رحمانی، رییس دفتر برنامه ریزی شورای عالی قرآن نیز حضور داشتند و به ارائه دیدگاه های خویش پرداختند.
 

پایان پیام/

کد خبر 60504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha