برگزاری نخستین جشنواره تئاتر بچه های مسجد در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر بچه های مسجد خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره آگهی شده و اکنون ۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، شریف اسلامی گفت: حوزه هنری علی رغم تلاش های بسیاری که در سال های اخیر در حوزه فرهنگ و هنر انجام داده، اما فاقد ساختمان است که در این راستا با مسئولان نیز رایزنی های صورت گرفت.

 

وی اظهار داشت: بعد از انقلاب هنرمندان توانمندی تربیت شد و این نیز از برکات انقلاب اسلامی است و اما کمبودهای از جمله کمبود زیرساخت های فرهنگی داریم.

 

اسلامی، از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر بچه های مسجد خبر داد و اضافه کرد: فراخوان این جشنواره آگهی شده و اکنون ۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد ارسال شده است.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه این جشنواره نیمه نخست اسفند برگزار می شود، گفت: جشنواره با حضور کوروش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور افتتاح می شود.

 

اسلامی در ادامه، به برنامه های دهه فجر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اشاره و عنوان کرد: ۱۴ برنامه برای دهه فجر توسط حوزه هنری در نظر گرفته شده که برگزاری نمایشگاه تجسمی در یاسوج، نشست یک روزه فیلم سازان کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس با هدف تبادل تجربیات مشترک، کارگاه سینمایی مستند با حضور استاد همایون امامی و فیلم های انقلاب در مدارس از جمله این برنامه هاست.

 

وی نشست آشنایی با ادبیات پایداری با معرفی کتاب «فتاح»، اهدا کتاب های حوزه ادبیات پایداری به کتابخانه های روستایی، شب شعر فجر، نشست تخصصی شعر انقلاب، نمایش نامه خوانی با موضوع انقلاب اسلامی و نقد بررسی نمایش نامه ها از جمله برنامه های دهه فجر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد است.

 

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: شب آواز با محوریت موسیقی های لری توسط هنرمندان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در شهر نورآباد سه شنبه هفته آینده برگزار می شود.

کد خبر 606140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha